خبرهای داغ:
محسن رضایی گفت: هشت سال دفاع مقدس گهواره‌ای برای پرروش یافتن انسان‌های بزرگ همچون شهید باکری بود.
کد خبر: ۹۵۸۳۸۵۲
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، محسن رضایی، امروز در یادواره شهدای عملیات بدر و خیبر که در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد، گفت: مردم آذربایجان غربی 12 هزار شهید گلگون کفن تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند، همچنین 36 مجاهد از سراسر کشور در این استان به شهادت رسیده‌اند، فرماندهان بزرگی همچون شهید کاظمی، شهید بروجردی، شهید کاوه، شهید امینی، شهید بهرامی، شهید طریقت، شهید درستی و ... در این خطه به لقاءالله پیوستند.

وی آذربایجان غربی را سرزمین شهدای گلگون‌کفن نظام اسلامی توصیف کرد و گفت: خطه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، به ایثار، فداکاری، گذشت و ... مشهور شده است، بنابراین باید به همین خاطر بر خود ببالید و به خود افتخار کنید که چنین انسان‌های بزرگی در این خطه رشد و نمو یافته‌ و به اوج رسیده‌اند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت ‌نظام هشت سال دفاع مقدس را گهواره‌ای برای پرورش انسان‌های بزرگ دانست و گفت: با این همه درباره دفاع مقدس یک تصویر روشن به اقشار مختلف مردم به ویژه نسل‌های جدید ارائه نشده است، تا جایی که تصور می‌‌شود این جنگ هم مشابه جنگ‌های دیگر بوده و فقط دو نیروی مسلح روبه‌روی یکدیگر قرار گرفتند و با یکدیگر مبارزه کردند، حال آنکه مسئله فراتر از این موارد است.
رضایی ادامه داد: در عراق همه افراد مسئول و درجه‌داران در پست سازمانی خود مشغول انجام وظیفه بودند ولی به واسطه اینکه در ایران انقلاب به پیروزی رسیده بود، افراد با درجات بالا از کشور رفته بودند و ارتش کشورمان دچار فروپاشی شده بود و نیاز به ساماندهی و بازسازی داشت.

دفاع مقدس از همه جنگ‌های تاریخ بشریت متفاوت بود

وی اضافه کرد: ما با دشمنی روبه رو بودیم که به خاطر حمله به ایران از پشتیبانی 36 کشور برخوردار بود، بلوک شرق و غرب نه‌تنها حامی صدام بودند بلکه او را برای تجاوز به خاک ایران اسلامی تحریک کردند ، حال آنکه ایران اسلامی تنها از پشتوانه مردم و خداوند متعال برخوردار بود، سپاه نیز در بدو تشکیل سازمان منظم، تیپ، لشکر، تسلیحات نظامی و ... نداشت و فقط یک سپاه شهری محسوب می‌شد.

رضایی با بیان اینکه در همه جنگ‌های قبل از دفاع مقدس بخشی از کشور را از دست دادیم و شهرهایی همچون سمرقند، بخارا، نخجوان و ... را از ایران جدا کردند ولی در دفاع مقدس اجازه ندادیم دشمن حتی یک وجب از خاک ما را در تصرف خود نگه دارد، گفت: بدون شناخت شهدایی بزرگ همچون کاظمی‌ها، باکری‌ها و ... نمی‌توان ابعاد معجزه‌گونه دفاع مقدس را درک کرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر لزوم تلاش برای شناخت فرماندهان ارشد هشت سال دفاع مقدس به ویژه سردار بزرگ اسلام شهید مهدی باکری و شهید حمید باکری تاکید کرد و بیان داشت: همه شهدا در این پیروزی عظیم نقش داشتند ولی تاثیرگذاری یک عده بدون‌تردید پررنگ‌تر است.

وی شهیدان باکری را افرادی تحصیلکرده، دارای ضریب هوشی بالا همچنین افرادی متعهد، فوق‌العاده شجاع، همراه با انقلاب اسلامی و دانش‌آموخته مکتب حضرت امام خمینی(ره) عنوان کرد و بیان داشت: رشادت‌های شهید حمید و مهدی باکری به معنای واقعی کلمه یادآور جان‌فشانی‌های شهدای کربلا بود.

وی با بیان اینکه شهید حمید باکری در خط مقدم به شهادت رسید، ادامه داد: ایشان برای ادامه تحصیلات به آلمان رفته بود، ولی در اوج مبارزات ضدطاغوت وقتی به محضر امام خمینی در پاریس رسید به کشور بازگشت و به نیروهای انقلابی پیوست.

رضایی ضمن اشاره به اینکه شهید حمید باکری همواره پرچمدار و تابع برادرش بود، گفت: همراهی و همدلی این دو شهید وارسته با یکدیگر به نوعی یادآور روابط امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) است، چراکه به معنای واقعی کلمه شهدای کربلا را برای خود الگو قرار داده بودند.

وی تسلط به مقتضیات زمان، اطلاع از معادلات جهانی و در کنار آن مردم‌دوستی و مردم‌داری را ویژگی‌های بارز شهید مهدی باکری دانست و گفت: ایشان نسبت به اسیرها نیز رافت اسلامی داشتند و بارها این موضوع را از نزدیک شاهد بودیم که تا چه حد با اسیر روابط انسانی دارند و همین موضوع باعث می‌شد که اسرای عراقی همه اطلاعات‌شان را در اختیار ما قرار می‌دادند.

وی با بیان اینکه ایشان اصراری به چهره و مشهور شدن نداشتند، ادامه داد: اینکه می‌بینیم از ایشان به ندرت عکس و مصاحبه‌ای به دست می‌آید به خودی خود نشان می‌دهد که در گمنامی حماسه می‌آفریدند و علاقه‌ای به کسب شهرت و قدرت نداشتند و این اوج قله انسانیت است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شهیدان باکری را در دانش نظامی نیز بسیار برجسته دانست و گفت: آنها توانایی این را داشتند که برای استحکامات سخت و خطوط پیچیده عملیات طراحی کرده و آن را فرماندهی کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار