خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی:

224 طرح اقتصادی در آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی گفت: ۲۲۴ طرح اقتصادی در استان طی دولت سیزدهم با ۱۳۹ هزار میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسیده است.
کد خبر: ۹۵۸۱۸۳۲
|
۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، حسین سپهری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در ارومیه گفت: ٣٢ طرح جدید هم با ۳۸۸ هزار میلیارد ریال تعریف و برای بیش از ٢۶ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به سهم شاغلان در بخش‌های مختلف استان اضافه کرد: در پاییز امسال ۲۹.۳ درصد شاغلان استانی در بخش کشاورزی، ۲۴.۱ درصد در بخش صنعت و ۴۶.۶ درصد در بخش خدمات اشتغال داشتند.

سپهری بیان کرد: ۹۱ درصد اشتغال استان در بخش خصوصی و بقیه در بخش عمومی است که سهم خصوصی نسبت به سال ۱۴۰۰ که ۸۸ درصد بوده افزایش دارد.

وی گفت: به‌کارگیری لفظ محرومیت برای استان درست نیست و عقب ماندگی ها ناشی از عوامل مختلف بوده و در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در استان در حوزه توسعه انجام گرفته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی افزود: سهم استان در اعتبارات مصوب به ۴۹ هزار میلیارد ریال رسیده که رشد ۵٩ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰داشته و در تخصیص اعتبارات نسبت به سال ١۴٠٠ که ۴٠ درصد بود با رشدی مطلوب به ۷۸ درصد در سال ١۴٠١ رسیده که رشد حدود ۲ برابری را نشان می دهد.

وی ادامه داد: تاکنون پنج هزار پروژه نیمه تمام با اعتبار۴۴۰ هزار میلیارد ریال تکمیل شده و ٣۶۵ پروژه جدید با 18 هزار میلیارد ریال اعتبار نیز تعریف شده است.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: در سفرهای شهرستانی استاندار و مدیران استانی 1 هزار و ۴۱۵ مصوبه عمرانی و ٣٠٩ مصوبه اقتصادی با برآورد مالی ۲۰ هزار میلیارد ریال تعریف شد که اغلب آنها به عبارتی ٧۵ درصد به سرانجام رسیده است.

وی اظهار کرد : ١٧ کتابخانه، زیرساخت ۶ شهرک صنعتی، آبرسانی به ٧۴۵ روستا، احداث ۶ پایگاه امداد جاده ای، اجرای ۴۴١ راه اصلی و فرعی، احداث ۵١ سالن ورزشی و ده ها پروژه ریز و درشت در سفرهای شهرستانی استاندار و مدیران استانی به مصوب به اتمام رسیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی گفت: در سفر رییس جمهور به استان ١٧۶ مصوبه با ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب و ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی بوده که ٧۵ درصد آن عملیاتی شده است.

سپهری با تاکید بر اینکه در بحث محرومیت زدایی چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به استان اختصاص یافت، افزود: در سال جاری پنج هزار میلیاردریال برای این موضوع تخصیص پیدا کرده است و طرح های مختلفی در مناطق حاشیه نشین تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد : در کل استان ۸۳ هزار و ۲۰۰ نفر در ٧٧ دستگاه اجرایی مشغول به کار هستند و تاکنون برای ۲ هزار و ۲۰۰ نفر مجوز استخدامی اخذ شده و بیش از ۶ هزار و نفر از ایثارگران تبدیل وضعیت شده اند.

سپهری اظهار کرد: در حوزه مالیاتی در ١٠ ماه تاکنون ١٢۴ درصد تحقق وصولی و در آمدها را داشتیم که سال گذشته ١٢٨ درصد بود و عمده این در آمدها در بخش فرارهای مالیاتی بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی گفت: ۳۰۲ واحد راکد صنعتی در استان وجود داشت که امسال ۸۲ واحد احیا و برای ۴۱۷ نفر ایجاد اشتغال شده است.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۴۲ معدن راکد در سال جاری ۶۰ معدن راه اندازی شده اند که برای ۶۸۰ نفر اشتغالزایی شده است.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: رشد اقتصادی استان از ٩ دهم درصد سال ١۴٠٠ به ۳.۸ درصد در سال ١۴٠١ و نرخ بیکاری از ۱۲.۴درصد به ۷.۷ درصد،نرخ مشارکت اقتصادی نیز از ۴۳.۶ به ۴۳.۸ درصد رسیده است.

سپهری افزود: نرخ فلاکت نیز از ۵۳.۲ درصد به ۵۲.۹ درصد، نرخ تورم سالانه از ۴۵.۶ درصد به ۴۵.۸ و نرخ اشتغال از ۹۱.۶ درصد به ۹۲.۴ رسیده است..

ارسال نظرات
آخرین اخبار