خبرهای داغ:
مدیر بسیج مهندسین عمران و صنعت سپاه کازرون از طرح پوشش گذاری کانال آبیاری از شهرک صنعتی شهید مصلحیان تا روستاهای بخش مرکزی به طول 14کیلومتر در راستای برگزاری رزمایش تخصصی جهادگران فاطمی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۱۳۴۸
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین عمران و صنعت سپاه کازرون با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: اقدامات و دستاوردهای انقلاب اسلامی با دوران گذشته قابل مقایسه نیست و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تلاش و اهتمام به دنبال عمرانی و آبادانی بوده است که می طلبد این دستاوردها به اطلاع عموم مردم رسانده شود.

وی افزود: امروز دشمن به دنبال ترویج فضای یأس و ناامیدی در سطح جامعه است که همگی وظیفه داریم با اطلاع رسانی صحیح و جهاد تبیین نسبت به ایجاد امیدواری در بین آحاد مردم اقدام نمائیم.

مدیر بسیج مهندسین عمران و صنعت سپاه کازرون از طرح پوشش گذاری کانال آبیاری از شهرک صنعتی شهید مصلحیان تا روستاهای بخش مرکزی به طول 14کیلومتر خبر داد و بیان داشت: جلوگیری از هدر رفت آب، جلوگیری از ورود پساب شهرک صنعتی به آبهای انتقالی، جلوگیری از خطرات احتمالی و سقوط اهالی و کودکان در مسیر کانال، جلوگیری از برداشت غیر قانونی حق آبه و همچنین موارد زیست محیطی و جلوگیری از انتشار بیماری ها به دلیل جمع شدن لجن در مسیر کانال از جمله مزایای طرح بوده که به همت گروه های جهادی بسیج مهندسین شهرستان کازرون انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح از لوله های GRP استفاده می شود، خاطر نشان کرد: از جمله مزایای لوله های GRP می توان به خواص غیر رسانا که یکی از دلایل اصلی استفاده از لوله GRP عدم انتقال برق است. این ویژگی به‌منظور ایجاد یک محیط کار ایمن بسیار کارآمد است، به‌ویژه هنگام کار در محیط‌هایی که خطرات الکتریکی مانند اطراف راه آهن وجود دارد.

مهندس شفیعی دلیل اصلی استفاده از لوله GRP را مقاومت در برابر خوردگی دانست و تصریح کرد: در بیشتر موارد، پلاستیک تقویت‌شده با شیشه تنها ماده‌ای است که می‌تواند در شرایط خاص در برابر خوردگی مقاومت کند و یک راه حل مقرون به‌صرفه است.

مدیر بسیج مهندسین عمران و صنعت سپاه کازرون با بیان اینکه لوله GRP استحکام بالا هنگام طراحی سازه‌ها، را برآورده می‌سازد، ابراز داشت: استحکام بالای لوله GRP باعث می‌شود که مواد کمتری نسبت به سایر مواد ساختاری سنتی استفاده شود که در نتیجه‌ آن هزینه و وزن مواد مورد استفاده کاهش می‌یابد و همچنین لوله GRP در مقایسه با آلومینیوم و فولاد برای یک مقاومت مشابه، نیمی از وزن آلومینیوم و یک هفتم فولاد را دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مزایای پلاستیک تقویت‌شده شیشه مقرون به صرفه بودن آن است، گفت: اقتصادی بودن لوله GRP هنگامی مشخص می‌شود که در برابر سایر مواد مقاوم در برابر خوردگی مانند تیتانیوم و فولاد ضدزنگ مقایسه می‌شود که پلاستیک تقویت‌شده با شیشه به‌عنوان یک راه‌حل مؤثر در برابر مشکلات خوردگی عمل می‌کند و هزینه آن بسیار مقرون به صرفه است.

به گزارش بسیج، کانال روباز مذکور به دلیل ایجاد مشکلات عدیده برای روستاها و ساکنین در مسیر بخصوص اهالی روستای جام بزرگی یکی از دغدغه ها و مطالبات مردمی بود که به همت گروه های جهادی شهید مصلحیان بسیج مهندسین صنعت و معدن و شهدای عمران بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه کازرون صورت گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها