خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی گفت: بیان هنرمندانه دستاورد‌های نظام، وظیفه نخبگان و گروه‌های مرجع است.
کد خبر: ۹۵۸۰۲۹۹
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه دیدار حلقه‌های میانی و کنشگران فرهنگی و اجتماعی استان اظهار کرد: کار ما به عنوان مسئولان دولتی حمایت و برداشتن موانع از سر راه تشکل‌ها و گروه‌های مردمی و نیز کار نخبگان و اقشار تأثیرگذار بیان هنرمندانه دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردم است.

وی با اشاره به تلاش‌ها و توطئه‌های دشمن برای سرنگونی نظام اسلامی و ضربه زدن به جایگاه ولایت فقیه، ادامه داد: دشمن در اهدافی که برای نابودی نظام اسلامی دنبال می‌کرد، موفق نشد، اما اکنون فهمیده آنچه موجب عزت و اقتدار ایران می‌باشد، مبانی دینی و ارزشی و نیز پشتوانه مردمی است.

استاندار با بیان اینکه دشمن اکنون مردم را با جنگ روایت‌ها و تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی هدف قرار داده، افزود: در حال جنگ تمام عیار با دشمن هستیم و به فرمایش مقام معظم رهبری یکی از دلایل اصلی و رمز شکست‌ناپذیری نظام اسلامی پشتوانه مردمی است و دشمن این مهم را هدف قرار داده است.

قناعت با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی کشور دلایل مختلفی دارد، تصریح کرد: اینگونه هم نیست که در کشور‌های دیگر مشکلات اقتصادی وجود ندارند بلکه وضعیت گرانی در اروپا به مراتب بدتر از ایران است.

وی به جنگ ترکیبی دشمن برای گرفتن پشتوانه مردمی نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: ما وارد شرایط بسیار سختی شده‌ایم و انتخابات پیش‌رو بسیار حساس است البته هر چه جلوتر و به سمت ظهور می‌رویم مشکلات و سختی‌ها روز به روز بیشتر می‌شود.

استاندار، انتخابات را منصه ظهور پشتوانه مردمی نظام اسلامی دانست و گفت: مقام معظم رهبری برخلاف سنوات گذشته، امسال موضوع انتخابات را از یکم فروردین ماه خیلی زود شروع کردند و این ورود زودهنگام نشان از اهمیت انتخابات امسال دارد.

قناعت با اشاره به اینکه سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت چهار راهبرد اصلی در انتخابات است، افزود: مسئولیت دو راهبرد رقابت و مشارکت در انتخابات معطوف به مثلث سه ضلعی حاکمیت، مردم و نخبگان سیاسی است که اگر با هم همکاری کنند، شاهد تحقق مشارکت در انتخابات خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه از هر تریبونی باید برای تبیین اهمیت انتخابات و حضور مردم استفاده شود، بیان کرد: باید هنرمندانه این حس را به مردم انتقال دهیم که کشور در حال پیشرفت و توسعه است.

استاندار با اشاره به اینکه هنر ما باید این باشد که با تبیین‌گری و حل مشکلات اعتماد افراد ناآگاه و ناراضی جامعه را جلب کنیم، ادامه داد: اکنون در حوزه انتخابات باید تبلیغ و تهییج را در دستور کار قرار دهیم و برای محافل مختلف حرف برای گفتن داشته باشیم.

قناعت با بیان اینکه که حضور مردم در صحنه‌های مختلف معجزه‌آفرین است، تأکید کرد: نخبگان و فرهیختگان می‌توانند در حوزه انتخابات نقش‌آفرین باشند.

وی متذکر شد: شهرداران باید با فضاسازی مناسب در شهر‌ها نسبت به تشویق و ترغیب مردم جهت حضور پرشور پای صندوق‌های رأی تلاش کنند.

استاندار با بیان اینکه کمرنگ جلوه دادن نقاط قوت و پررنگ کردن نقاط ضعف و القای احساس بدبختی در مردم از مهمترین ابزار دشمن در جنگ ترکیبی است، عنوان کرد: در سال ۲۰۲۳ تعداد ۴۲ هزار نفر به دلایل مختلف در آمریکا کشته شدند، اما رسانه‌های این کشور اصلاً به آن نپرداختند و آن را کمرنگ جلوه دادند و هیأت حاکمه هم اجازه انعکاس آن را نمی‌دهد در حالی که اگر در ایران یک فوت یا اتفاقی بیفتد آن را پررنگ می‌کنند.

قناعت تصریح کرد: طبق بررسی‌های غرب، امنیت در ایران نسبت به لندن بسیار بهتر است، اما متأسفانه برخی مردم و مسئولان ما حس بدبختی و ناامنی دارند و این‌ها به همان جنگ روایت‌ها و ترکیبی دشمن برمی‌گردد.

وی با اشاره به برخی اقدامات دولت سیزدهم، افزود: یکی از مشکلات ما در خراسان جنوبی خشکسالی و تغییرات اقلیمی است، اما با همت دولت سیزدهم از محل پروژه انتقال آب دریای عمان به استان، ۶۰ میلیون متر مکعب آب خواهیم داشت که تا پایان سال ۱۴۰۴ محقق می‌شود.

استاندار با اشاره به احداث خط انتقال گاز به استان و احداث مسکن، ادامه داد: در هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم فقط ۱۲ هکتار از حریم وارد محدوده شهر‌های استان شد، اما در دو ساله دولت سیزدهم حدود پنج هزار هکتار از حریم وارد محدوده شهر‌ها شده است.

قناعت، به گره‌گشایی از طرح فراملی راه آهن خراسان جنوبی در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: این پروژه مهم از محل تهاتر نفتی تأمین اعتبار شد و تاکنون دو محموله نفتی در مجموع به ارزش ۶۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت این طرح به فروش رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مردم شهر قاین مسئله فاضلاب بود که در سال‌های گذشته بوی بد فاضلاب مردم را اذیت می‌کرد و نارضایتی‌های زیادی در پی داشت، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه تصفیه ‌خانه فاضلاب شهر قاین در دولت سیزدهم با سرمایه‌گذاری ایمیدرو آغاز شد که علاوه بر حل مشکل چندین ساله این منطقه پر چمعیت، آب مورد نیاز مجتمع فولاد قاینات را تأمین می‌کند.

کنشگران فرهنگی و اجتماعی در این جلسه سه ساعته با استاندار خراسان جنوبی پیشنهادات و برنامه‌ های خود برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی را ارائه کردند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار