همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر، کارگاه آموزشی خانواده با موضوع پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی در دبیرستان عترت باباحیدر برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۸۳۲۷
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ستوان یحیی پور،با تبریک ایام فرخنده دهه فجر،با اشاره بر پیشگیری از اعتیاد، بیان کرد:مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی و کوشش برای مصونیت بخشی کودکان و نوجوانان در برابر عوامل مخاطره آمیز و رفتارهای پرخطر، زمانی می‌تواند کارآمد و اثربخش باشد که تبدیل به یک نهضت فرهنگی شده و منجر به استقرار نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان «نماد» شود

وی افزود: فردی که معتاد می‌شود غیر از هزینه مادی، موجب وارد شدن آسیب به خانواده ‌و جامعه نیز می شود، لذا باید تلاش کنیم یک نفر هم معتاد نشود تا هزینه های مادی و غیر مادی به جامعه تحمیل نشود. جامعه هدف قاچاقچیان موادمخدر، نوجوانان و جوانان هستند و گذر از دوره بلوغ نیز به گفته همه متخصصان، یکی از سخت‌ترین دوره‌های شخصیت هر فرد است ‌و فرد ممکن است در معرض بسیاری از آسیب ها قرار بگیرد که امیدوارم در این جلسه اهداف مورد نظر دست یابیم.

ستوان یحیی پور، ادامه داد: برای پیشگیری از اعتیاد وگسترش آن در سطح جامعه می توان راهکارهای مختلفی را برشمرد که هم در سطح فردی و هم اجتماعی قابل طرح است، آگاه کردن خانواده ها به خصوص پدران و مادران در رابطه با رفتار فرزندان و تربیت و کنترل صحیح آنها در اجتماع و آشنا کردن آنها با مضرات اعتیاد به استفاده از  رسانه های گروهی، رسانه ملی و فضای مجازی.

وی ادامه داد: ایجاد تحول در آموزش و پرورش و تقویت کادر آموزشی و مربیان پرورشی و ایجاد فضای آموزشی مناسب ؛ بطوری که دانش آموزان را به نحو ظریفی درکنار تدریس و آموزش کتب درسی  از مضرات مواد مخدر آگاه سازد .

یحیی پور در پایان تاکید کرد:اشاعه تقویت معنویات در جامعه و آگاه نمودن مردم از مضرات مصرف مواد مخدر می تواند از اعتیاد بویژه در نسل جوانان و نوجوانان جلوگیری کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار