برگزاری دومین یادواره سرداران، امیران و ۳هزار شهید عشایر کشور + تصویر

دومین یادواره سرداران، امیران و ۳هزار شهید عشایر و ایل سُترگ قشقایی با حضور رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خانواده‌های معظم شهدا، مردم و مسئولان در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۷۱۶۴
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز، چهارشنبه، در دومین یادواره سرداران، امیران و ۳ هزار شهید عشایر و ایل سُترگ قشقایی در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر نقش عشایر در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: رژیم پهلوی دشمنی عجیبی نسبت به عشایر غیور ایران داشت و آن‌ها را سرکوب می‌کرد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عشایر غیور دست از مبارزه و جهاد علیه رژیم ستم‌شاهی برنمی‌داشتند، گفت: بعد از این همه ظلم و ستمی که عشایر از رژیم پهلوی دیدند، آن‌ها تا صدای رسای امام راحل را شنیدند به‌سمت ایشان و انقلاب روی آوردند.

دبیر مجلس خبرگان رهبری به دو رویداد سرنوشت‌ساز در بهمن و اسفند اشاره کرد و گفت: ما امیدواریم که عشایر غیور یک حماسه دیگر در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند بیافرینند تا بار دیگر نام آن‌ها بر تارک تاریخ بدرخشد.

۷۴ شهید عشایر مربوط به استان بوشهر است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر نقش عشایر در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی را برشمرد و گفت: عشایر در عرصه قبل از انقلاب و بعد از انقلاب دارای کارنامه درخشانی هستند و مایه افتخار محسوب می‌شوند.

سردار علی رزمجو با بیان اینکه عشایر غیور ایران اسلامی در دفاع از دین خدا دارای تاریخ درخشانی هستند خاطرنشان کرد: عشایر غیور در عرصه‌های مختلف حماسه آفریدند و ۳ هزار نفر از عشایر جان خود را در دفاع از انقلاب فدا کردند که ۷۴ تن از آنان مربوط به استان بوشهر است.

وی با اشاره به اینکه عشایر و ایل قشقایی ثابت کردند که در دفاع از انقلاب اسلامی همواره آماده هستند افزود: عشایر در ۸ سال دفاع مقدس از جان و اموال خود گذشتند و از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند.

اجرایی‌شدن طرح قراردادی گوشت قرمز با دستور رئیس‌جمهور

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور عشایر کشور نیز نقش عشایر در حوزه اقتصادی و تولید را مهم و جامعه عشایری کشور را به‌عنوان قشر مولد دانست.

سیاوش احمدی میرقائد از اجرایی شدن طرح قراردادی گوشت قرمز با دستور رئیس جمهور در مناطق عشایری خبر داد و تصریح کرد: بر اساس این طرح قرار است از عشایر در حوزه تأمین نهاده حمایت شود و تولیدات جامعه عشایری را دستگاه‌های مرتبط خریداری کنند.

وی با بیان اینکه میزان اعتبار تخصیصی حوزه عشایر در ۲ سال گذشته افزایش ۲۰ برابری داشته است گفت: در حوزه آبرسانی و تأمین راه مناسب و طرح‌های حوزه بهداشت ۱۰ مصوبه رئیس جمهور در دستور کار قرار دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور عشایر کشور بیان کرد: بر اساس دستور رئیس‌جمهور ۳۸۰ خانه بهداشت و ۲۲۰ هزار صفحه تولید برق خورشیدی تا پایان دولت سیزدهم در مناطق عشایر کشور راه‌اندازی می‌شود.

/انتهای پیام
ارسال نظرات