محمدعلی نژاد:

سهم استان همدان در برنامه هفتم توسعه در حوزه تولید ۷ درصد است

همدان- معاون فناری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در برنامه هفتم توسعه در حوزه تولید سهم استان همدان ۷ درصد شده و لازم است یک برنامه راهبردی برای این موضوع برنامه‌ریزی شود.
کد خبر: ۹۵۷۴۱۴۵
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سجاد محمدعلی نژاد امروز در چهارمین نشست اعضای ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان همدان اظهار کرد: استان همدان همراهی خوبی در حوزه فناوری و نوآوری دارد و این موضوع در موفقیت استان تاثیر داشته است.

وی با بیان اینکه وضعیت استان در حوزه رشد واحدهای فناور در رده متوسط به بالا قرار دارد، افزود: باید تلاش کنیم ظرفیت نیروی انسانی و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها را  کم‌کم‌ به سمت دانش بنیان و توسعه و رشد اقتصادی ببریم.

معاون فناری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در برنامه هفتم توسعه در حوزه تولید سهم استان ۷ درصد شده و لازم است یک برنامه راهبردی برای این موضوع برنامه‌ریزی شود تا در یک برنامه ۵ ساله محقق شود و اقتصاد استان بیش از پیش شکوفا شود که تاکید رهبر معظم انقلاب است.

وی گفت: دانشگاه‌های استان دستاوردهای ارزشمندی دارند که باید از این ظرفیت موجود در واحدهای فناور دانشگاه‌ها استفاده شود.

محمدعلی نژاد با بیان اینکه ما در سطح ملی برنامه‌های اولویت‌دار را پیش‌بینی کردیم، ابراز کرد: ما امروز وظیفه ملی و کلان خود می‌دانیم که این برنامه‌ها را در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف انجام دهیم.

وی با بیان اینکه سامانه جان(جریان اقتصاد نوین) به زودی راه‌اندازی می‌شود، گفت: شرکت‌های دانش بنیان تاکنون ۳ هزار از محصولات خود را در این سامانه بارگذاری کرده‌اند که این کار موجب افزایش اشتغال داخل پارک‌ها و کمک به رونق اقتصادی می‌شود و هم می‌توان در توسعه زیرساخت‌ها در پردیس‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار