قاسمی فرزاد تأکید کرد

ضرورت توجه به ارتقاء سهم اقتصاد دانش بنیان/ باید نقشه راه را با برنامه هفتم توسعه هماهنگ‌سازی کنیم

همدان- استاندار همدان گفت: ارتقاء سهم اقتصاد دانش بنیان از سطح ملی و استانی بسیار قابل توجه است و باید انجام شود، ما از قبل این نقشه راه را ترسیم کرده بودیم و باید با برنامه هفتم توسعه هماهنگ‌سازی کنیم.
کد خبر: ۹۵۷۴۱۱۲
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
ضرورت توجه به ارتقاء سهم اقتصاد دانش بنیان/ باید نقشه راه را با برنامه هفتم توسعه هماهنگ‌سازی کنیم

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در چهارمین نشست اعضای ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان همدان اظهار کرد: دانشگاه‌ها در کنار انجام وظایف ذاتی خود، علم و دانش را به مرحله اجرایی رساندند و در بخش اقدام و عمل، دانش را به خوبی به محصول تبدیل کردند.

وی با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته در حوزه توسعه نوآوری و فناوری اقداماتی انجام شده است، افزود: دانشگاه‌ها برای افزایش سطح بهره‌وری تلاش‌های بسیار ارزشمندی انجام دادند.

استاندار همدان گفت: ارتقاء سهم اقتصاد دانش بنیان از سطح ملی و استانی بسیار قابل توجه است و باید انجام شود، ما از قبل این نقشه راه را ترسیم کرده بودیم و باید با برنامه هفتم توسعه هماهنگ‌سازی کنیم.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر مباحث دانش بنیان، گفت: این تاکید رهبرمعظم انقلاب ما را بر این داشت که در این زمینه کار کنیم و در جلسات ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان هر یک از دستگاه‌ها اقدامات خود را در بخش بهره‌وری گزارش می‌دهند.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه سال گذشته بحران آب را پیش‌رو داشتیم، خاطرنشان کرد: ما در زمینه بحران آب که یک بحران جهانی است باید به سمت و سوی منابع کم آب‌بر و افزایش بهره‌وری برویم.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی برای جبران کمبود آب و در راستای صرفه جویی در مصرف آب، حرکت به سمت فعالیت گلخانه‌ای و اصلاح بذرها و محصولات کم آب بر را در دستور کار داریم.

قاسمی فرزاد بیان کرد: ارتباط بین مجموعه پارک علم و فناوری، دانشگاه ها و مراکز تولید باعث می‌شود یک ارتباط ارگانیک بین مجموعه‌های تولیدی استان صورت گیرد که اثر شگفتی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: موضوع زنجیره ارزش و افزایش بهره‌وری جزء مباحث دانش بنیان است و باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار