خبرهای داغ:
توسط محققان کشور انجام شد؛

طراحی و تولید «پلتفرم هوشمند شاسی‌های مخصوص ماشین‌های تجاری سنگین»

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی فعال در حوزه هوشمندسازی تجهیزات ماشین‌های سنگین موفق به طراحی و تولید «پلتفرم هوشمند شاسی‌های مخصوص ماشین‌های تجاری سنگین» شدند.
کد خبر: ۹۵۷۲۸۹۱
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسین جباری کارشناس شرکت دانش‌بنیان هوشمندسازی تجهیزات و شاسی‌های ماشین‌های سنگین مستقر در سمنان به جزئیات دقیق از این محصول اشاره کرد و گفت: این محصول، اولین پلتفرم هوشمند شاسی ماشین‌های سنگین از جمله مینی‌بوس، اتوبوس و وَن است. درواقع این محصول تلفیقی از نرم‌افزار و سخت‌افزار است؛ به این ترتیب که شاسی ماشین‌های سنگین به‌عنوان سخت‌افزار و پلتفرم طراحی محصول، به‌عنوان نرم‌افزار هوشمند محسوب می‌شوند.

نماینده این شرکت دانش‌بنیان به تجاری‌سازی این محصول اشاره کرد و ادامه داد: برای نمونه، چند دستگاه اتوبوس شهری با طول ۸ و نیم و ۱۳ و نیم متری در شهر تهران از این پلتفرم و شاسی‌های مخصوص ماشین سنگین استفاده کرده‌اند.


جباری توضیحات بیشتری درباره این محصول ارائه کرد و افزود: درواقع این شاسی‌ها یک محصول کاملا مهندسی‌شده هستند که با استفاده از نرم‌افزار‌ها و پلتفرم طراحی‌شده توسط تیم مکانیک و آی‌تی شرکت ساخته شده‌اند.


وی ادامه داد: همه خودرو‌های سواری چه در دنیا و چه در ایران مجهز به شاسی هستند. اما چنین سیستمی برای ماشین‌های سنگین تجاری تا به‌حال، جز چند کشور در جهان، اجرایی نشده است.

جباری در خصوص شکل‌گیری ایده تولید این محصول و فرآیند ساخت آن، توضیح داد: تیم تحقیق و توسعه شرکت بعد از مطالعه و بررسی فرآیند تولید شاسی‌های برای ماشین‌های سنگین، به ساخت پلتفرم مخصوص آن‌ها پرداخت.

ارسال نظرات