خبرهای داغ:
توسط محققان کشور انجام شد؛

طراحی سامانه‌ای هوشمند برای آموزش جراحی رزیدنت‌ها

متخصصان رباتیک و آی‌تی یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی تولیدکننده شبیه‌سازهای آموزش پزشکی و جراحی رباتیک، موفق به ساخت «سیمیلاتور آموزش جراحی لاپاراسکوپی» برای آموزش رزیدنت‌های جراحی شدند.
کد خبر: ۹۵۷۰۰۹۵
|
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیچ، گلشید رسایی، مسئول آموزش و امور فروش بین‌الملل یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی تولیدکننده شبیه‌ساز‌های آموزش پزشکی و جراحی رباتیک، درباره مشخصات فنی محصول دانش‌بنیان این شرکت، «سیمیلاتور آموزش جراحی لاپاراسکوپی» توضیح داد: دستگاه شبیه‌ساز جراحی لاپاراسکوپی، یک محصول آموزشی برای جراح‌ها و رزیدنت‌هایی است که درحال یادگیری و تجربه جراحی لاپاراسکوپی در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها هستند.

رسایی افزود: قابلیت دستگاه شبیه‌ساز جراحی، انجام فرآیند جراحی در فضای شبیه‌سازی شده است و قبل از انجام جراحی روی یک نمونه انسانی یا حیوانی، فرد در این فضای شبیه‌سازی‌شده، جراحی را تجربه می‌کند.

نماینده این شرکت دانش‌بنیان درخصوص ضرورت تولید چنین شبیه‌ساز‌هایی و چالش‌هایی که نبود این دستگاه‌ها در فضای جراحی‌های تخصصی کشور ایجاد می‌کند، توضیح داد: چالش‌های بسیاری، از جمله حرکات معکوسی که جراح باید برای تشخیص خود با هماهنگی حرکات دست و چشم انجام دهد در حین جراحی، وجود دارد.

وی ادامه داد: این دستگاه شبیه‌ساز جراحی لاپاراسکوپی، دارای ۳۰ «Task» یا (وظیفه تعریف‌شده) است که در حین فرآیند جراحی، تمام جزئیات وضعیت بیمار (اعم از فشار خون، ضربان قلب، بالا و پایین‌شدن نبض) را ضبط کرده و در انتها گزارشی از جراحی را ارائه می‌کند. این دستگاه شبیه‌ساز جراحی بیشتر برای دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و پژوهشکده‌ها و به‌طورکلی هر ارگان و نهادی که با جراحان و آموزش جراحی سروکار دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات