خبرهای داغ:
توسط محققان کشور انجام شد؛

طراحی سامانه مسیربندی هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی

متخصصان آ‌ی‌تی و مکانیک یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی فعال در حوزه هوشمندسازی سیستم‌های شهری ، موفق به طراحی «سیستم مسیربندی هوشمند مبتنی بر فناوری AI یا هوش مصنوعی » برای وسایل حمل بار شدند.
کد خبر: ۹۵۷۰۰۹۸
|
۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، مریم آروان، کارشناس فروش و فنی شرکت دانیان ایرانی طراح «سیستم‌های مسیربندی هوشمند مبتنی بر فناوری AI»، درباره احساس نیاز و خلائی که این تیم برای برطرف کردن آن، به سراغ طراحی چنین محصولی رفته است، توضیح داد: در این تیم موفق شدیم یکیث از چالش‌های صنعت پخش و توزیع در سیستم سنتی را رفع کنیم. این روش سنتی سیستم پخش و توزیع برای اکثر توزیع‌کنندگان بسیار هزینه‌بر است.

آروان، درخصوص فناوری به‌کار رفته در این سیستم هوشمند گفت: هوش مصنوعی مزیت فناورانه این سیستم هوشمند است. درواقع، تیم آی‌تی با استفاده از هوش مصنوعی تمام مسیر‌ها و نقشه‌های شهری را بنا به سفارش کارفرما، به اصطلاح، «detect» یا (کشف و شناسایی) می‌کند.

کارشناس فنی این شرکت دانش‌بنیان، به قابلیت «سفارشی‌سازی» توسط این نرم‌افزار اشاره کرد و افزود: تمام قیود یا شرایطی که برای کارفرما در جهت مسیربندی رسیدن بار به دست مشتری وجود دارد، توسط این نرم‌افزار قابل اجرا است.

آروان، ادامه داد: برای نمونه، دیتا یا داده‌های موردنیاز درباره بهترین و خلوت‌ترین مسیر، طرح‌های ترافیکی، طرح زوج و فرد، توسط هوش‌مصنوعی و کد‌هایی که کارشناسان آی‌تی شرکت، تعریف می‌کنند به سیستم داده می‌شود و در نهایت، «بهینه‌ترین مسیربندی» برای راننده تعریف می‌شود.

کارشناس فنی این محصول دانش‌بنیان، به یکی دیگر از قابلیت‌های بهینه‌سازی مسیربندی در این سیتسم اشاره کرد و اضافه کرد: یکی دیگر از امکاناتی که در اختیار مدیران قرار داده‌ایم، «داشبورد مدیریتی» است. این ابزار درجهت عدم شفافیتی که در به مقصد رساندن کالا به صاحب سفارش وجود دارد، طراحی شده است.

وی افزود: این سیستم قابلیت ردیابی راننده‌ها را از زمانی که راننده، بار را تحویل می‌گیرد و تا زمانی که به مقصد برساند نیز دارد. اغلب شاهد هستیم، مشکلاتی از قبیل مفقود شدن بار، آسیب‌دیدن بار و یا نرسیدن به دست صاحب بار شود؛ بنابراین همه این موارد توسط سیستم قابل ردیابی است.

آروان، در خصوص تجاری‌سازی سیستم مسیربندی هوشمند، توضیح داد: براساس بازخورد‌هایی که از متقضایان و مشتری‌های خود دریافت کرده‌ایم، با استفاده از این سیستم مسیربندی هوشمند توانسته‌ایم ۳۰ الی ۴۰ درصد هزینه‌های حمل بار برای شرکت‌ها را کاهش دهیم.

وی درباره نمونه‌های مشابه خارجی «سیستم مسیربندی هوشمند» توضیح داد: تا کنون ۴ شرکت در جهان در کشور‌های آمریکا و انگلستان، چنین سیستم هوشمندی را پیاده‌سازی کرده‌اند. اما برای اولین‌بار است که در ایران چنین سیستمی برای مسیربندی کارفرمایان، طراحی می‌شود.

ارسال نظرات