خبرهای داغ:
اتحادیه اروپا از وضع تحریم‌های جدیدی علیه تعدادی از افراد مرتبط با جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۱۵۴۴
|
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، بر اساس تحریم‌های جدید شورای اتحادیه اروپا، دارایی‌های افراد تحریم شده مسدود می‌شود و آنان از سفر به اتحادیه اروپا منع می‌شوند.

در بیانیه این شورا آمده است: افراد تحریم شده شامل «عبدالباسط حمزه الحسن محمد خیر»، سرمایه‌دار مستقر در سودان، «نبیل چومان» فرزند خالد چومان، «رضا علی خمیس»، سرمایه‌دار ارشد حماس، «موسی دودین» از اعضای ارشد حماس و «ایمن احمد الدویک»، سرمایه‌دار مستقر در کشور الجزایر است.

این بیانیه افزود: تحریم‌های جدید تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۵ اعمال خواهند شد و در این مدت امکان اضافه یا حذف و یا تغییر آن‌ها وجود دارد.

پیش از این خبرگزاری بلومبرگ روز چهارشنبه گزارش داد: اتحادیه اروپا قصد دارد تحریم‌هایی علیه مقام‌های حماس و منابع مالی این گروه مقاومت وضع کند.

این در حالی است که شورای اتحادیه اروپا سه‌شنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «یحیی سنوار» رییس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به فهرست تحریم‌های این اتحادیه اضافه شده است.

طبق این بیانیه، دارایی‌های السنوار مسدود و شرکت‌ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مبادلات مالی با وی ممنوع شدند.

وی همچنین حق سفر به کشورهای عضو را نداشته و ورود یا گذر او به این کشورها ممنوع است.

به دنبال وضع تحریم‌های شورای اتحادیه اروپا علیه افراد مرتبط با گروه‌های مقاومت فلسطینی، جنبش جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای تصمیم شورای اروپا برای اعمال تحریم علیه جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس و قرار دادن شش نفر در فهرست تحریم‌ها را به شدت محکوم کرد و تصمیم اتحادیه اروپا را سوگیری آشکار از رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات