خبرهای داغ:

زمان آن فرا رسیده که اسرائیل برای پایان جنگ اعلام آمادگی کند/حماس نابود نخواهد شد

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به نظر من زمان آن فرا رسیده که اسرائیل برای پایان جنگ اعلام آمادگی کند. بله جنگ را تمام کنید اگر زمان بگذرد امکان بازگشت زنده اسیران میسر نخواهد بود.
کد خبر: ۹۵۶۶۴۸۳
|
۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از المیادین، «ایهود اولمرت» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل آویو باید حمله به غزه را متوقف و اسیران صهیونیست را بازگرداند.

وی گفت: اسرائیل باید انتظار روز‌های سخت آتی را داشته باشد. شکست حماس همچنان دور از دسترس است. از زمانی که بنیامین نتانیاهو نابودی حماس را هدف اصلی جنگ اعلام کرد، احتمال نابودی حماس صفر بود. حتی در آن زمان، برای افرادی که به این موضوع فکر می‌کردند، کاملا روشن بود که نابودی کامل حماس صرفا یک خیالی واهی است که حتی در شرایطی غیر از شرایط نوار غزه از نظر نظامی قابل اجرا نیست.

اولمرت افزود: اطلاعات ما قبل از هفتم اکتبر نیز برای اینکه بدانیم که شبکه تونلی در سراسر غزه وجود دارد، کافی بود. دردسری که ما در جریان جنگ سال ۲۰۱۴ از این تونل‌هایی که حماس از آن‌ها حمله می‌کرد، کشیدیم، کافی بود تا بدانیم که شبکه تونلی مانع عملیات نظامی سریع و کوبنده می‌شود.

وی اذعان کرد: شکست حماس آسان نیست. نتانیاهو از ابتدا می‌دانست که لفاظی‌های او بی اساس است و در نهایت در برابر واقعیت‌های نظامی دچار فروپاشی می‌شود. این امر اسرائیل را مجبور می‌کند تا به نقطه پایانی در کارزار کنونی برسد.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی ادامه داد: با شکست حماس هنوز راه زیادی داریم و هنوز به نقطه‌ای نرسیده ایم که بر جدول زمانی جنگی که از هفتم اکتبر آغاز شد، کنترل داشته باشیم. با افزایش نظامیان که کشته می‌شوند و صحنه‌های دردناک ویرانی در غزه، روز‌های سختی در پیش داریم و حمایت از ما کم و صبر در قبال ما حتی از جانب کشور‌های دوست نیز لبریز می‌شود.

اولمرت گفت: چه باید انجام دهیم؟ به نظر من زمان آن فرا رسیده که اسرائیل برای پایان جنگ اعلام آمادگی کند. بله جنگ را تمام کنید اگر زمان بگذرد امکان بازگشت زنده اسیران میسر نخواهد بود.

ارسال نظرات