خبرهای داغ:
دکتر کیانی در گفتگو با بسیج:

یکی از ابر چالش‌های ما بحث جمعیت است

همدان-رئیس کارگروه بهداشت، سلامت و محیط زیست مجمع بسیج استان همدان گفت: یکی از موضوعاتی که به عنوان یک ابر چالش با آن مواجه هستیم، بحث جمعیت است.
کد خبر: ۹۵۷۱۵۰۹
|
۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷

دکتر طوس کیانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه ما در کارگروه بهداشت، سلامت و محیط زیست اهداف مهم کشوری را احصاء کردیم، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که برای ما خیلی اهمیت داشت و ما به عنوان یک ابر چالش با آن مواجه هستیم، بحث جمعیت است.

وی با بیان اینکه در حوزه جمعیت چند کار پژوهشی شروع کردیم که قسمتی از آن انجام شده و نتیجه گرفتیم و قسمتی دیگر در حال انجام است، افزود: سعی کردیم با تمام معیارهای علمی کار خود را پیش ببریم.

رئیس کارگروه بهداشت، سلامت و محیط زیست مجمع بسیج استان همدان جلسات این کارگروه ماهانه برگزار می‌شود، گفت: با روحیه جهادی بسیجیان، کارها در کارگروه پیش می‌رود اما در حوزه جمعیت جای کار بسیار است و باید همه ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی ورود پیدا کنند تا ما بتوانیم رشد جمعیت و باروری کل (tfr) کشور را که در حال کاهش است حداقل در مرحله اول به سطح جایگزینی ۲.۱ برسانیم که بعدها دچار مشکل نشویم.

وی با تأکید بر اینکه جمعیت تمام جنبه‌های سیاسی، اقتصادی و ... کشور را متاثر از خود می‌کند، ابراز کرد: ما تلاش می‌کنیم پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم.

کیانی با اشاره به اینکه در حیطه سقط جنین بر اساس برنامه قانون جوانی جمعیت بیشتر تمرکز داریم، تصریح کرد: به افرادی که قصد سقط جنین دارند مشاوره‌های مختلف ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه بر مطب‌های مامایی نظارت‌ها بیشتر شده و پیگیر قوانین هستیم، افزود: برنامه توجیحی برای تمام پرسنل درمانی که به نحوی با باروری و سقط ارتباط دارند و زنان سن باروری منطقه به منطقه در حال انجام است و نتیجه مثبتی حاصل شده است.

رئیس کارگروه بهداشت، سلامت و محیط زیست مجمع بسیج استان همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه سقط جنین عنوان کرد: دستورالعمل اجرایی ماده ۵۶ قانون جوانی جمعیت قوه قضائیه، پیشگیری و مبارزه با سقط عمدی جنین به تمام بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی ارسال و اطلاع رسانی انجام شد.

وی با بیان اینکه اطلاعات گیرندگان خدمات بررسی ناهنجاری جنین در سامانه ثبت شده است، گفت: پمفلت در خصوص سقط و جوانی جمعیت به مراکز درمانی ارسال شده است.

کیانی مطرح کرد: توزیع پوستر برای اطلاع از بارداری و جلوگیری از سقط به مراکز درمانی بیمارستان‌ها، مطب‌ها، مراکز مشاوره، آزمایشگاه‌ها و ارسال پوستر ممنوعیت سقط به شبکه‌ها و بیمارستان‌ها برای ارسال مجدد به مطب‌ها و دفاتر کار مامایی و الزام مطب‌ها و دفاتر کار و بیمارستان‌ها به نصب بنر پوستر ممنوعیت سقط از دیگر اقدامات این کارگروه است.

وی با بیان اینکه سه دفتر کار مامایی به دلیل القا سقط پلمب و به مراجع قضایی ارجاع داده‌ شد، ادامه داد: ۹۰ مورد بازدید سرزده از دفاتر کار مامایی و زنان در ۹ ماهه ۱۴۰۲ با محوریت نظارت بر انجام سقط و نصب پوستر ارسالی اطلاع رسانی در خصوص ممنوعیت سقط و شماره ۱۹۰ برای گزارشات مردمی از نظر سقط داشته‌ایم.

رئیس کارگروه بهداشت، سلامت و محیط زیست مجمع بسیج استان همدان با اشاره به اینکه ۵۰ مورد از بیمارستان‌ها برای بررسی سقط و ثبت در سامانه فوق بازدید شده است، خاطرنشان کرد: ماده ۵۸ به تمام بیمارستان‌ها و مراکز و متخصصین زنان و ماماها در خصوص ممنوعیت خرید و فروش داروی سقط در خارج از سامانه اطلاع رسانی شده است.

وی افزود: همچنین وحدت رویه دادسراهای کل کشور در موضوع سقط جنین غیر قانونی در راستای اجرای ماده ۵۶ الی ۶۱ به تمام مراکز درمانی و نظام پزشکی ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات