خبرهای داغ:
شاهرود_رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان سمنان در قالب طرح زراعت چوب با پویش کویر سبز در آذر سالجاری در این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۷۰۹۹۱
|
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳

احداث پارک جنگلی ۸۵ هکتاری در شاهرود/غرس بیش از ۵۰ هزار درخت در پارک جنگلیبه گزارش خبرنگار بسیج، محمد رضا کشاورزیان گفت: از سال گذشته برای اجرای این طرح مردمی پویش یک میلیارد نهال در نهالستان چغولگیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به جهت کشت بیش از یک میلیون وصد هزار نهال در سال ۱۴۰۲ باگونه‌های مختلف جنگلی و ... برنامه ریزی‌های صورت گرفت با تلاش وهمت فراوان گونه‌های جنگلی گلدانی وریشه‌ای کشت وبعد از یکسال در پاییز سال جاری آماده انتقال به عرصه هاگردید.
او افزود: شرکت‌ها، معادن و گرو‌ها های مشاع کشاورزی مانند شرکت سیمان، آب‌های خاکستری، معادن سطح شهرستان با توجه به بازدید از منطقه به شرط داشتن آب متقاضیانی بودند که با مراجعه به اداره شهرستان وبامعرفی کردن طرح زراعت چوب از این طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال استقبال فراوان کردند.
کشاوریان خاطر نشان کرد: شهردار شاهرود به اتفاق همراهان از نهالستان چغولگیر اداره منابع طبیعی شهرستان از طرح ملی کاشت یک میلیاردد درخت بازدیدبه عمل آوردند.
او ازچگونگی کاشت ونوع گونه‌های کشت شده آبیاری وحفاظت در طول این یکسال در طرح کاشت یک میلیارد نهال توضیحاتی را ارایه دادند.
کشاورزیان گفت: طرح پویش مردمی یک میلیارددرخت استقبال خیلی خوبی شده امیدواریم با آغاز این طرح مردمی پویش یک میلیارد درخت که سهم اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود در چهار سال بیش از ۴ میلیون اصله درخت می‌باشد بتوانیم در طرح مردمی پویش یک میلیارد اصله نهال ترویج و فرهنگسازی درخت کاری و درخت داری سهم بسزایی داشته باشیم.
احمدی شهردار شاهرود بعد از بازدید در نهالستان چغولگیر شهرستان شاهرود با ابراز رضایت از کاشت نهال در نهالستان تقاضای بیش از ۵۰ هزار درخت در پارک جنگلی جدید تاسیس ۸۵ هکتاری که در مجاورت بلوار پیامبر اعظم در بین میادین رز و نماز رانمودند ومقرر گردید تفاهم نامه فی مابین شهرداری و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان منعقد گردد.
شهردار شاهرود بیان کرد: به پاس گرامیداشت و فداکار‌هایی شهدای منابع طبیعی کشور و ماموران زحمتکش در حفظ و دفاع از انفال یکی از فضا‌های سبز شاهرود به نام پارک جنگلبان در دهه مبارک فجر نامگذاری و افتتاح خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار