حجت الاسلام حسینی گفت: ملاک انتخاب همسر باید ایمان، تقوا، اخلاق و دارا بودن صفات پسندیده باشد
کد خبر: ۹۵۶۷۲۳۳
|
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان،حجت الاسلام سید علی حسینی در جشن میلاد حضرت زهرا (س) و ازدواج فاطمی در جیرفت، گفت: دستور قرآن کریم است که همه باید برای امر ازدواج جوانان تلاش کنند و از ثواب آن بهره مند شوند.

این کارشناس دین افزود: براساس اصل تفاوت های فردی، هر زن یا مردی و حتی خواهران با یکدیگر و برادران نیز با هم تفاوت سلیقه ای دارند و زن و شوهر از امر مستثنی نیستند.

وی بیان کرد: زن و شوهر از آنجایی که در دو خانواده متفاوت رشد پیدا کرده اند بنابراین درک و نگاه آنها به زندگی متفاوت است و زوج های جوان نباید نگران این تفاوت ها باشند چون امری طبیعی است.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: ملاک انتخاب همسر باید ایمان، تقوا، اخلاق و دارا بودن صفات پسندیده باشد و در هنگام انتخاب همسر باید به تفاوت های فرهنگی و اعتقادی توجه جدی داشت.

این کارشناس دین تاکید کرد: برای رسیدن به خوشبختی زن و شوهر باید با هم زندگی را بسازند و زندگی خود را بر پایه ایمان و تقوا بنا کنند زیرا ایمان و تقوای پدر و مادر در تربیت فرزندان تاثیر بسزایی دارد.

وی تصریح کرد: زن و شوهر باید به منزله لباس برای یکدیگر باشند و همچون لباس عیب های هم را بپوشانند و رازهای زندگی خود را برای دیگران فاش نکنند.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: رازداری و مراقبت از زبان و احترام متقابل به یکدیگر از ویژگی های یک زندگی یک زوج موفق است.

این کارشناس دین با بیان اینکه جهاد زن، نیک شوهرداری کردن است، عنوان کرد: زن و شوهر قرار نیست عین هم باشند بلکه باید در زندگی همراه، همدل و در کنار هم باشند.

ارسال نظرات