رئیس جمهور در کرمان:

زمان و مکان انتقام را نیروهای ما تعیین خواهند کرد

رئیس جمهور گفت: دشمن هم می‌داند که ایران امروز ایران مقتدر و قهرمان و صاحب قدرت است، برایش تولید قدرت شده و حاج قاسم برای این کشور تولید قدرت کرده است. زمان و مکان انتقام را نیروهای ما تعیین خواهند کرد.
کد خبر: ۹۵۶۸۲۹۶
|
۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، آیت الله سید ابراهیم رییسی روز جمعه در آیین تشییع شهدای انفجار‌های تروریستی کرمان در مصلای امام علی (ع) این شهر افزود: دشمن قدرت جمهوری اسلامی را دیده و بار‌ها تجربه کرده، در این قضایای اخیر هم اطمینان می‌دهم، همان تحلیلی که سردار سلامی فرمانده سپاه اشاره کرد، همواره دشمن قدرت جمهوری اسلامی را می‌بیند.

وی تاکید کرد: دشمن هم می‌داند که ایران امروز ایران مقتدر و قهرمان و صاحب قدرت است، برایش تولید قدرت شده و حاج قاسم برای این کشور تولید قدرت کرده است. زمان و مکان انتقام را نیروهای ما تعیین خواهند کرد.

به گفته رییسی نیرو‌های مسلح، مجهز و آموزش دیده به روز ما برای ما تولید قدرت کردند، از همه مهمتر، رهبری فرزانه انقلاب اسلامی و این امت آگاه با بصیرت همیشه در صحنه مهمترین مولفه قدرت در نظام اسلامی محسوب می‌شوند.

وی گفت: امتحان مسئولان در این شهادت‌ها و ایثار‌ها آزمون بسیار سختی و آن است که باید با همه وجود خدمتگزار خالصانه مردم عزیز باشند؛ مردم یقین بدانند این حضور با معنای آنان و پشتوانه مردمی از نظام مقدس جمهوری اسلامی، دشمن را مستاصل کرده و دلیل این استیصال است که مردم بی گناه را می‌کشند و در غزه زن و کودک را به خاک و خون کشیده اند؛ پیروزی حق و از بین رفتن باطل وعده الهی است و ما می‌دانیم پایان طوفان الاقصی، پایان رژیم صهیونیستی خواهد بود.

وی اظهارداشت: امروز در کنار پیکر شهدا، بدن‌های جروح، معلول و آسیب دیده از ظلم دشمنان، عداوت و شرارت اشرار، مردمی با بصیرت، انقلابی، در صحنه و مردمی که در عرصه‌های مختلف خوب در آزمون‌ها درخشیدند، در کنار مردم استان کرمان هستیم.

رییسی افزود: حقد و کینه دشمنان نسبت به حاج قاسم، نسبت به نام او، تصویر، مزار و زائر او، چرا؟، چون حاج قاسم کار بزرگی انجام داده است.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواست بعد از شکل دهی رژیم جعلی غاصب و ۷۵ سال ظلم به مردم فلسطین، کار دیگری را آغاز کند، اظهارداشت: اسراییل سرزمینی است که به عنوان دفاع از یهود و با سوءاستفاده از نام یهود شکل گرفت.

آیت الله رییسی گفت: رژیم صهیونیستی می‌خواست خلافت اسلامی در منطقه ما با نام اسلام ایجاد کند؛ آنجا (فلسطین) با نام یهود، اینجا با نام اسلام؛ در عراق و سوریه نیز قصد داشت جریان داعش را و دست پرونده خود را به عنوان خلافت اسلامی حاکم کند.

وی بیان کرد:، اما حاج قاسم چه کرد؛ یک جریان مقاومت را در منطقه برنامه ریزی کرد.

رییس جمهور با تشریح اقدامات جبهه مقاومت گفت: نیروی مقاومتی که قدرت هوایی و دریایی ندارد، بخشی از قدرت نیروی زمینی را دارد، اما از نظر همه تحلیلگران، رژیم صهیونیستی در مقابل این نیرو که با نیروی ایمان خود را نگه داشت، مستاصل شده است
رییس جمهور اظهار داشت: تا امروز محاسبه این است که در منطقه فلسطین پیروز میدان و رژیم صهیونیستی شکست خورده میدان است.
وی بیان کرد: بزرگان مقاومت، حاج قاسم سلیمانی را شهید القدس نامیدند، حقیقت هم همین است، آنچه امروز از مقاومت می‌بینیم باید از حمایت‌ها و پیگیری، مدیریت و اقدامات حاج قاسم هم ببینیم؛ اگرچه باید از فلسطین و حماس و حزب الله تجلیل کرد، اما نقش حاج قاسم بی بدیل بود.
رییسی اظهارداشت: حاج قاسم با تمام نیرو‌ها و ظرفیت‌های منطقه تلاش کرد جریان شیطانی داعش و دست ساخته آمریکایی‌ها در عراق و سوریه و منطقه پا نگیرد، شبانه روز تلاش کرد، امنیتی که امروز در منطقه وجود دارد و در غرب آسیا، مرهون حاج قاسم سلیمانی است.

وی خاطرنشان کرد: نقشه آمریکایی‌ها برای تشکیل اسراییل دیگر در منطقه به دست حاج قاسم و نیرو‌های مقاومت برآب شد و حاج قاسم زیر میز زد و نگذاشت این نقشه آمریکایی‌ها پابگیرد؛ کار بزرگی کرد، حقد و کینه آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی و عواملش در منطقه از حاج قاسم، نام و راه و زائران قبر مطهرش دارد، دلیل این اقدامات است.
رییس جمهور بیان کرد: می‌دانید که هر تجلیلی باید همراه با تحلیل باشد؛ باید تحلیل داشته باشیم، چرا اینقدر کینه نسبت به حاج قاسم که گفت برایم گنبد و بارگاه نسازید و بر سنگ قبرم بنویسید، سرباز؛ نمی‌خواست نامش بعد از خودش اینچنین آوازه داشته باشد، اما خدا اراده کردّ، کسی که برای او و به نام او و در مسیر او گام بگذارد، نامش بلندآوازه شد.

آیت الله رییسی ادامه داد: خانواده شهدای عزیز کرمان بدانید خون مطهر فرزندان شما، همسران، همکاران شما همچنان که در مورد وجود امام حسین (ع) در زیارت اربعین می‌خوانیم، خون قلبش را داد که از جامعه جهل زدایی کند، امروز این خون شهیدان از جامعه بشری جهل زدایی کرده، کی در عالم دل‌ها متوجه فلسطین و مقاومت بود؟ در دل‌ها نفرت به رژیم صهیونیستی و آمریکا بود خدا به برکت خون شهیدان مردم جهان را بیدارکرد، این بیداری مردم جهان در جای جای دنیا، به برکت خون شهیدان است.


وی تصریح کرد: این نام را فقط خدا بلند کرد. حاج قاسم علاوه بر تسخیر عرصه ها، دل‌ها را هم تسخیر کرد؛ دل‌ها جای خداست به راحتی تسخیر نمی‌شود؛ خدا دل‌ها را به تسخیر در می‌آورد همچنان که مکتب حاج قاسم در کنار مکتب امام خامنه‌ای و امام خمینی (ره)، و در امتداد مکتب عاشورای حسین (ع) است.

 

ارسال نظرات