خبرهای داغ:
شاهرود_ رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بر اهمیت فرودگاه در جذب نخبگان و دانشجویان بین المللی تاکید و گفت: تمام تلاش هیات رئیسه این دانشگاه ارتقا سطح علمی و پژوهشی دانشگاه و ارتباط صنعت و دانشگاه است.
کد خبر: ۹۵۶۷۰۷۵
|
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

مزیت ویژه فرودگاه شاهرود در ارتقا علمی و پژوهشی/دانشگاه صنعتی پیشرو در کشوربه گزارش خبرنگار بسیج، مرتضی ایزدی فرد در نشست خبری در تالار کوثر دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به ظرفیت‌های فرودگاه بین المللی شاهرود در راستای بهره برداری دانشگاه صنعتی اظهار کرد: فرودگاه می‌تواند به جذب دانشجوی بیشتر بویژه در بخش دانشجوی بین المللی کمک کند و در حضور محقق و کارشناسان خبره و ارتباط با پایتخت نقش شایانی ایفا نماید.
او افزود: دانشگاه صنعتی شاهرود ملی است و مستقیم با وزارت خانه در ارتباط است و برخی موضوعات مثل دانشگاه مادر در استان ابلاغ وزارتخانه برای برخی موضوعات است و ربطی به استقلال دانشگاه ندارد.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در ادامه گفت: برپایی جشنواره انگور با همکاری دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد و تلاش داریم هر ساله این جشنواره اجرا گردد.
اجرای ۷۷ عنوان برنامه دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه
حجت‌الاسلام فندرسکی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود نیز در این نشست با بیان اینکه گروه‌های معارف بازوی نهاد هستند افزود: نهاد با توجه به اساسنامه تعریف شده است و فعالیت‌های فرهنگی و دینی اجرا می‌کند.
او گفت: از جمله برنامه‌های شاخص نهاد ثبت نام ازدواج‌های دانشجویی برای مشهد مقدس، طرح حا میم مرحله منطقه ای، توانمندسازی فعالین فرهنگی و هم اندیشی اساتید دانشگاه با حضور اساتید برتر کشور، ضیافت اندیشه با توجه به نظام نامه خاص، طرح تمدن اسلامی و ایجاد گروه‌های مباحثی برای اساتید، اعتکاف دانشجویی، حضور مبلغین و مشاورین مذهبی در خوابگاه‌ها است که ۷۷ عنوان برنامه در طول سال گذشته اجرا شده است.
اسکان همه دانشجویان متقاضی خوابگاه/اعطای ۱۲ میلیارد تومان وام دانشجویی
خسروی معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود نیز با اشاره به ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی بعد از کرونا، اظهار کرد: ۴۱۰۰ نفر در سال ۱۴۰۱ در هشت مجتمع خوابگاهی اسکان یافته اند که ۲۲۳۰ نفر خوابگاه برادران و بیش از ۶ هزار نفر خوابگاه دختران در مجموع اسکان یافته اند.
او با انتقاد از شناسانده نشدن ظرفیت و پتانسیل دانشگاه صنعتی پتانسیل برای دانش آموزان خواستار معرفی این دانشگاه توسط اصحاب رسانه برای مردم شهرستان و استان شد.
خسروی با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان هزینه تعمیرات خوابگاه دختران و خریداری خوابگاه استیجاری به مبلغ ۵/۵ میلیارد تومان با کمک خیرین شده است، افزود: خوابگاه هفتم تیر با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان گاز کشی و یک میلیارد تومان اجاق گاز و کمد دانشجویی و موکت برای تجهیز خوابگاه‌ها خریداری شد.
او ادامه داد: سالن غذاخوری دانشگاه ۵۰۰ میلیون تجهیزات صنعتی و تعمیرات میز‌ها نیز ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و سالانه ۱۲ میلیارد تومان وام به دانشجویان در زمینه‌های مختلف اعطا می‌شود.
معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به چهار سالن ورزشی مهم در دانشگاه افزود: کف پوش‌های این سالن‌ها با هزینه ۵۰۰ میلیون تومانی تخصیص معاون وزیر در بازدید از دانشگاه بازسازی شد و مسابقات مختلف ورزشی و المپیاد‌های برگزار شده است و خوابگاه متاهلین نیز با صرف هزینه ۵۰۰ میلیون تومانی راه اندازی در شش واحد راه اندازی شده است.
اجرای بیش از ۸۴۰ فعالیت فرهنگی در سال جاری
مزیت ویژه فرودگاه شاهرود در ارتقا علمی و پژوهشی/دانشگاه صنعتی پیشرو در کشورقربانی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شاهرود هم در این نشست با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱، ۷۰۲ عنوان فعالیت فرهنگی در دانشگاه انجام شد، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ تاکنون ۸۴۸ فعالیت فرهنگی در دانشگاه با همکاری همه انجمن‌ها و گروه‌ها و بسیج لنجام شده که ۳۰ درصد افزایش فعالیت داشتیم.
او ادامه داد: شورا‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی، بسیج دانشجویی، بسیج کارکنان و بسیج اساتید، ذ مرکز مشاوره و تربیت بدنی و... در این فعالیت‌ها نقش داشته اند و ۱۶ کانون فرهنگی ادبی، ۲۱ انجمن علمی، به دانشجویان و کارکنان و اساتید خدمت ارائه می‌دهند که در بخش‌های علمی آموزشی، مهارت آموزی، نشاط آفرینی، ارتقا باور‌های اعتقادی و دینی و جهاد تبیین، آموزش‌های تخصصی دختران و پسران، مطالبه گری ارائه خدمات می‌شود و در کرسی آزاداندیشی نیز ۱۵ تیم ثبت شده است و کرسی‌هایی نیز برپا شده است.
فعالیت ۱۰۰ آزمایشگاه مجهز/تولید بیش از هزار مقاله علمی در سال
حسن پور معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شاهرود نیز در این نشست با بیان اینکه دانشگاه‌ها با سایر موسسات متفاوت است و جنبه پژوهشی دارد، گفت: برای انجام پژوهش زیرساخت‌هایی نیاز است که فراهم کردن سیستم‌های محاسباتی و رایانه‌ای است که به همت هیأت رئیسه انجام شده و برترین در کشور هستیم و در دانشگاه صنعتی ۱۰۰ آزمایشگاه مجهز داریم که طرح‌های پژوهشی خوب صنعتی انجام می‌شود.
او ادامه داد: در تولید علم و مقاله بیش از هزار مقاله علمی پژوهشی در سال به چاپ می‌رسد و کتاب‌های که چاپ می‌شود در آزمایشگاه‌ها تولید می‌شود و زمینه‌های کاری انجام می‌شود و صاحب فناوری و شرکت‌های فناور در مرکز رشد هستیم که درآمد قابل توجهی دارند و دارای ۹ مجله علمی پژوهشی هستیم که دو مجله بین المللی است و سالیانه شش تا ۱۰ کنفرانس خوب برگزار می‌شود که دانشگاه را به خوبی در سطح کشور و حتی بین المللی معرفی می‌کند.
حسن پور به جذب دانشجویان بین الملل اشاره کرد و افزود: مرکز هدایت شغلی برجسته در کشور برای دانشجویان داریم.
ثبات در جذب دانشجو/جذب دانشجویان بورسیه/جذب دانشجویان بین المللی
عطایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شاهرود نیز با اشاره به ۳۴ رشته کارشناسی و بیش از ۱۰۰ رشته کارشناسی ارشد و ۴۰ رشته دکترا و ۳۱ استاد تمام و ۱۳۱ دانشیار و.. افزود: ۹ درصد اساتید دانشگاه استاد تمام هستند.
او به فعالیت‌های مهم دانشگاه اشاره کرد و گفت: گذار از دوران مجازی به حضوری، جذب دانشجویان بورسیه صنعتی که سال گذشته ۶۷ دانشجو در بورسیه صنعتی شرکت سایپا داشتیم که در رشته‌های مهندسی حضور دارند و شرکت زامیاد نیز از دانشجویان حین تحصیل ۵۰ نفر را بورس کرده و شرکت طب پلاستیک امسال ۵۰ و سال بعد ۹۰ دانشجو را بورس کردند و شرکت‌های سیم کابل مغان و پارس دقیق نیز بورسیه‌هایی دارند و بنیاد ملی نخبگان هم در این راستا حمایت می‌کند.
عطایی به صدور مدرک دوگانه در دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: با تفاهم نامه بین دانشگاه صنعتی و دانشگاه فرهنگیان در سه رشته مشترک دانشجو گرفتیم که دو سال اول در این دانشگاه دروس تخصصی را می‌گذارنند و بعد دانشگاه فرهنگیان به تحصیل خواهند پرداخت.
او به جذب دانشجویان بین الملل نیز اشاره کرد و افزود: مجوز جذب ۱۷۴ دانشجو در دوره کارشناسی و بیش از ۱۰۰ نفر در کارشناسی ارشد و ۴۶ دانشجو در مقطع دکترا را گرفتیم و عده‌ای در رشته شیمی امسال جذب شده اند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به حضور بازرسان وزارت علوم و تایید امکانات دانشگاه برای جذب دانشجویان بین الملل، به برگزاری دوره مدیریت کسب کار تاکید کرد و گفت: در جذب دانشجویان استعداد درخشان، ۳۷ دانشجو در کارشناسی ارشد و ۹ دانشجو در دکترا جذب شدند و بیش از ۲۰۰ دانشجو پتانسیل جذب استعداد درخشان در مقطه کارشناسی ارشد را داریم.
او ادامه داد: مجوز رشته گرایش‌های بروز مانند مدیریت مالی در کارشناسی را اخذ کردیم و در کارشناسی ارشد شش رشته گرایش علوم کامپیوتر، معماری، مهندسی مواد، تربیت بدنی، شبکه‌های مخابراتی و برق را اخذ و در مقطع دکترا در دو رشته ورزشی و مهندسی مکانیک ساخت و تولید مجوز ایجاد رشته را اخذ نمودیم.
او بر ثبات در وضع جذب دانشجو در دانشگاه تاکید کرد و گفت: سالانه ۱۲۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و قریب به ۸۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و بیش از ۱۰۰ دانشجو در مقطع دکترا جذب داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار