حجت‌الاسلام منصوری گفت: آن چیزی که میتواند مسیر را به ما نشان بدهد و ما را در مقابل فتنه ها بیمه کند پشتیبان رهبری بودن است، و این را حاج قاسم عزیز یاد ما داد.
کد خبر: ۹۵۶۶۷۵۱
|
۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، مراسم گرامیداشت حماسه یوم الله ۹ دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت با حضور اقشار مختلف مردم،سران طوایف، عشایر،مسئولین و بسیجیان در شهرستان ریگان برگزار گردید.

 

حجت‌الاسلام منصوری  ضمن بیان انواع توطئه های دشمنان خارجی و عوامل داخلی از بهمن سال ۱۳۵۷ تا کنون،گفت:دشمنان انقلاب اسلامی ایران فقط یک هدف را دنبال می کنند؛ آن هم براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ اما شیوه ها و استراتژی دشمن برای رسیدن به این هدف متفاوت و پیچیده است.

 

منصوری گفت: یک‌وقت این استراتژی برای براندازی این نظام اسلامی سخت و نظامی و امنیتی است: مثل کودتا ۲۱ بهمن ۵۷ ,واقعه صحرای طبس، کودتای نوژه،جنگ تحمیلی ۸ساله؛
یک وقت هم این استراتژی و توطئه نرم وفرهنگی یا سیاسی است: مثل حادثه کوی دانشگاه تهران،مجلس ششم و فتنه عظیم سال۱۳۸۸
یک وقت هماین اوطئه و استراتژی اقتصادی و اعتقادی است: مثل فتنه اقتصادی سال ۱۳۹۸ و سال ۱۴۰۱ است.

 

وی در ادامه افزود:  فتنه سال ۱۳۸۸ یکی از بزرگترین فتنه‌ها و کودتاهای سیاسی از ابتدای انقلاب تاکنون، بوده است؛ پروژه سنگینی که در خارج طراحی و پشتیبانی شد و عده‌ای در داخل، خواسته یا ناخواسته، بازیگران و مهره‌های پیش برنده آن شدند.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: فتنه عظیم سال 88 ابعاد بسیار پیچیده و معماگونه‌ای دارد و آنچه تاکنون درباره آن تحلیل شده، هنوز نتوانسته به رمزگشایی از برنامه‌ریزی‌ها و بازنمایی عمق حقایق آن برای مردم بپردازد. در طی آن فتنه آمریکایی و صهیونیسمی ، نامزدهای غیر منتخب و شکست خورده، به بهانه وقوع تقلب در انتخابات آن هم نه تقلب ۱ یا ۲ میلیونی با ادعای تقلب غیر ممکن ۱۳ میلیونی، با صحنه‌گردانی آمریکا و صهیونیسم، فتنه بزرگی علیه نظام اسلامی بر پا کرده آمد و 8 ماه این کشور را به صحنه اغتشاش و هرج و مرج تبدیل کردند.و به فرموده رهبر انقلاب، «کشور را تا پرتگاه سقوط کشاندند.»

 

وی گفت:  اما امروز با روشن شدن گوشه‌هایی از برنامه‌ریزی‌های فتنه 88، اهل بصیرت درک می‌کنند که دشمن چه کودتای نرمی علیه انقلاب تدارک دیده بود و اگر مدیریت و فراست کشتی‌بان انقلاب و نیز حضور مردم در صحنه نبود، معلوم نبود امروز چه چیزی از جمهوری اسلامی و انقلاب خمینی باقی مانده بود.

 

حجت الاسلام منصوری ادامه داد:  در طول ۴۳ سال عمر انقلاب اسلامی مهم‌ترین توطئه‌های جبهه باطل علیه جمهوری اسلامی زیاد بوده است؛ توطئه‌هایی که به جرات می‌توان هرکدام از آنها را کودتایی برای زمین‌گیر کردن انقلاب خمینی به حساب آورد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه فهرج گفت: نکته مهم و قابل نتیجه‌گیری و تجربی این است که جمهوری اسلامی ایران در برابر کودتاهای سخت و نظامی و امنیتی، قابلیت دفاعی خوبی دارد و دشمن نیز به این اصل واقف شده که ضربه زدن به انقلاب اسلامی از طریق نظامی و امنیتی بسیار مشکل و امکان ناپذیر است.


این مقام مسئول افزود:  اما تجربه فتنه های فرهنگی و سیاسی، حاکی از ضربه پذیر بودن بدنه جمهوری اسلامی در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن است که این نیاز به برنامه ریزی های جدی از سوی سازمان های فرهنگی و آحاد مردم دارد.

 

وی گفت:  اگرچه در فتنه‌های کوی دانشگاه یا فتنه سال ۱۳۸۸ دشمن نتوانست به هدف اصلی خود، یعنی براندازی جمهوری اسلامی برسد، اما واقعیت این است که تا حدودی در اهداف کوچک‌تر به ریزش‌ها و انحراف اذهان مردم از مبانی و آرمان‌های انقلاب دست یافت.

 

حجت الاسلا منصوری اذعان کرد:  برخی از جوانانی که می‌توانستند پیش برنده اهداف انقلاب اسلامی باشند، در کوران فتنه‌های فرهنگی و سیاسی دچار تزلزل شده و اگر ظرفیت خود را علیه انقلاب به کار نگرفته باشند، حداقل از اعتقادشان به آرمان‌ها و سلامت و تقدس جمهوری اسلامی کاسته شد.

 

وی گفات: امروز اما نفوذ و جنگ شناختی و هیبریدی در دستور کار دشمن قرار گرفته و کار به جایی رسیده که رهبر معظم انقلاب، مکرر این هشدار را به مردم و مسئولان نظام یادآوری کرده است.

 

این مقام مسئول افزود:  بنابراین، ضروری است که متفکران انقلابی و مسئولان نظام ضمن توجه بیشتر  به حوزه‌های آسیب‌پذیر نظام از جمله فرهنگ و اجتماع و صرف همت خود بر تقویت مبانی فرهنگی و تعمیق اندیشه‌های انقلابی در بین جوانان، با هوشیاری بیشتری متوجه خطر نفوذ دشمن به لایه‌های تصمیم‌ساز نظام باشند تا مبادا این بار، کودتای نفوذ گریبان انقلاب را بگیرد.

 

حجت الاسلام منصوری خاطر نشان کرد:آن چیزی که میتواند مسیر را به ما نشان بدهد و ما را در مقابل فتنه ها بیمه کند پشتیبان رهبری بودن است، و این را حاج قاسم عزیز یاد ما داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار