آغاز ساخت 1000 نیروگاه برق خورشیدی در استان بوشهر با حضور رئیس بسیج سازندگی + تصویر

ساخت یک‌ هزار نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت ۵ کیلووات در استان بوشهر با حضور رئیس بسیج سازندگی کشور با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان آغاز شد
کد خبر: ۹۵۶۶۴۰۲
|
۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴

آغاز ساخت 1000 نیروگاه برق خورشیدی در استان بوشهر با حضور رئیس بسیج سازندگی + تصویر

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی، سردار محمد زهرایی عصر امروز در آغاز ساخت یک‌ هزار و افتتاح 65 نیروگاه برق خورشیدی استان بوشهر در دهکده قرآنی چارک شهرستان دشتی با اشاره به اینکه آوازه قرآنی این روستا جهانی است، اظهار داشت: دهکده قرآنی چارک نقش مهم خود در عرصه قرائت و حفظ قرآن در کشور و جهان به نمایش گذاشته که مایه عزت و افتخار است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور یکی از مسئولیت‌های مهم قاریان قرآن را تفسیر آن دانست و بیان کرد: وقتی انسان به مرتبه‌ای بالا و ظرفیت ویژه‌ای دست می‌یابد بار مسئولیت آن سنگین‌تر می‌شود از این نظر یکی از مأموریت‌های مهم قاریان و حافظان قرآن کریم در روستای چارک توجه به تفسیر آیات الهی است.
وی بر توجه به مطالبات مردم روستای چارک تاکید کرد و گفت: برای تحقق درخواست‌های مردم این دهکده قرآنی، تشکیل قرارگاه و گروه جهادی قرآنی و وصل شدن به دیگر گروه‌های جهادی یک ضرورت است.
زهرایی حل مشکل تامین آب روستاها را یکی از مأموریت‌های بسیج سازندگی دانست و خاطرنشان کرد: تامین آب پایدار روستاهای بالای 20 خانوار در کشور بر اساس برنامه زمان‌بندی در دستور کار قرار دارد و حل مشکل آب شرب روستای چارک دشتی مورد توجه ویژه بسیج سازندگی است.
رئیس بسیج سازندگی کشور آسفالت جاده بین مزارع را یکی دیگر از مأموریت‌های این نهاد اعلام و تصریح کرد: طرح‌های اشتغال‌زایی بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرایی شده است.
وی از ساخت نیروگاه برق خورشیدی در روستای چارک دشتی خبر داد و بیان کرد: در هفته مقاومت و به نیت حاج قاسم سلیمانی بر اساس سن این سردار بزرگ مقاومت 63 نیروگاه برق خورشیدی در روستای چارک ایجاد و به‌عنوان روستای تولید انرژی پاک مطرح می‌شود.
زهرایی در ادامه بر تدوین طرح مدت‌دار برای اجرا برنامه‌ها و پروژه‌های مختلف در زمینه آب، بهداشت، مسکن، اشتغال و طرح‌های فرهنگی در روستای چارک دشتی تاکید کرد و افزود: باید سطح خدمات‌رسانی به پایگاه قرآنی ایران در چارک افزایش یابد چراکه آوازه این روستا بین‌المللی و خوش درخشیده است.

ارسال نظرات