دکتر احمدی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام؛

اشتغال قشر جوان از اهمیتی ویزه‌ای برخودار است

دکتر احمدی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام در رویداد جام امید رسانه ای گفت: اشتغال قشر جوان از اهمیتی ویزه‌ای برخودار است
کد خبر: ۹۵۶۵۹۲۸
|
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶



دکتر احمدی در رویداد جام امید رسانه استان گفت: امروزه بر اساس تکلیفی که بر عهده مسئولین گذاشته شده در موضوع امید افرینی، جهاد تبیین و خدماتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی به ما میدهد ما مدیران موظف هستیم گزارشی از عملکرد خود را ارائه بدهیم

دکتر احمدی گفت: دانشگاه ها، چون با نسل جوان و اینده ساز سروکار دارند عمدتا در این زمینه بیشتر از جا‌های دیگر فعال هستند دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاهی است که مهارت آموزی و‌رشته‌های مهارتی را گسترش میدهد که این رشته‌ها منجر به شغل میشوند و مهمترین دغدغه امروز ما بحث شغل است و اشتغال برای جوانان اهمیت دارد.

وی با اشاره به رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی گفت: این دانشگاه با حدود ۴۴۰۰ دانشجو در هشتاد رشته مهارتی مثل طراحی دوخت و آسانسور و‌پله برقی رشته های هستند که خاص دانشگاه علمی کاربردی اند و آینده شغلی تضمین شده‌ای دارند ما بر اساس اماری ک از فارغ التحصیلان گرفتیم ۶۰ درصد فارغ التحصیلان مشغول به کار هستند و شاغلند و این نوید خوبی است که فارغ التحصیلان ما مشغول به کار هستند.

وی در ادامه گفت: در مورد بحث امید افرینی و اردوی راهیان پیشرفت که در دانشگاه برگزار میکنیم ما از طرح‌های داخل استان، سد سیمره، سامانه گرمسیری، پالایشگاه گاز، پتروشیمی و این‌هایی که بعد از انقلاب رقم خوردند بازدید داشتیم و انصافا دانشجویان تحت تاثیر قرار گرفتند.

احمدی عنوان کرد: در حوزه‌های کارافرینی ما استارتاپ اجرا کردیم با موضوع استارت آپ لباس اجتماع که با حضور بیش از ۳۰تیم اجرا شد و ما در این استارت اپ‌ها دنبال ایده‌های خوب هستیم برای تولید و تجاری سازی.
وی در ادامه گفت: در سال گذشته ۱۰ رشته مورد نیاز استان مثل: طراحی دوخت، اسانسور و پله برقی رشته‌های حقوق ثبتی، حتی تربیت بدنی با امادگی جسمانی و برق خودرو را تصویب کردیم.
احمدی در ادامه عنوان کرد: درحوزه فرهنگی در خدمت به زوار اباعبدالله حسین دانشگاه علمی کاربردی ایلام یکی از دانشگاه‌هایی بود که در سطح کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

وی با اشاره به جایگاه دانشگاه علمی کاربردی در سطح ملی گفت: جشنواره شهید رجایی دانشگاه علمی کاربردی به دلیل ایجاد خانه خلاق و مراکز کارافرینی و اشتغال و به دلیل اموزش‌های کوتاه مدتی که اجرا کرده بود بین دانشگاه‌ها مقام برتر را کسب کرد.

دکتر احمدی اظهار داشت: مساله‌ای دیگری که برای ما امروزه بسیار مهم است طرحی است که دانشگاه علمی کاربردی دارد بنام طرح آباد یعنی آموزش برای اشتغال دانش آموختگانی که بیکارند، ما در این طرح اموزش‌های کوتاه مدت و پودمان‌های تخصصی برای کسانی گه فارغ التحصیل سایر دانشگاه‌ها هستند و نمیتوانند برای خود شغلی را ایجاد کنند ما برگزار میکنیم و اشتغال پذیری را افزایش می‌دهیم، در سال گذشته ما دوازده دوره آموزشی کوتاه مدت برای جا‌های مختلف از جمله پتروشیمی دهلران برگزار کردیم و ۲۵۰ نفر را آموزش دادیم و اکثر آن‌ها الان مشغول بکارند و این موضوع بهره وری را در جامعه بالا میبرد.

#پیشرفت_ایران

#پیشرفت_ایلام

#جام_امید

#تیم رسانه ای شهید محمدی

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار