خبرهای داغ:
یک رسانه صهیونیستی اعلام کرد که رئیس جنبش حماس در غزه به میانجیگران اطلاع داده که تنها گزینه در دسترس رژیم صهیونیستی، تبادل اسرا بر اساس اصل «همه در مقابل همه» است
کد خبر: ۹۵۶۴۸۱۳
|
۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، شبکه صهیونیستی «کان» به نقل از یک منبع مطلع مصری از روند مذاکرات غیرمستقیم برای دستیابی به توافق آتش‌بس جدید میان مقاومت فلسطین و این رژیم خبر داد.

این منبع گفت: «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در غزه پیامی به میانجیگران منتقل و در آن تاکید کرده که زمان توافقات بر مبنای آتش‌بس موقت دیگر گذشته و تنها گزینه باقی مانده، تبادل اسرا بر اساس اصل «همه در مقابل همه» است.

در همین راستا، روزنامه الاخبار لبنان نیز نوشت: مذاکرات اسرائیل و حماس در خصوص آزادی اسرا و آتش‌بس در نوار غزه ادامه دارد.

این روزنامه گزارش داد: اصل آزادی یک اسیر صهیونیست در ازای ۱۰ اسیر فلسطینی همچنان پابرجا است.

الاخبار همچنین اعلام کرد که رژیم اسرائیل می‌خواهد قبل از تایید نهایی این اقدام، از خواسته‌های حماس درباره اسامی اسرایی مطلع شود که می‌خواهد به عنوان بخشی از توافق آزاد شوند.

پیش‌تر کانال ۱۲ رژیم اسرائیل گزارش داده بود، مذاکرات مهم و جدی برای آزادی اسرای این رژیم در جریان است، اما توافق قریب الوقوع نیست.

رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرده بود، بعد از هفته‌ها جنایت در این منطقه به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

زیاده خواهی تل آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی صبح جمعه (دهم آذرماه) پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران این باریکه را از سرگرفت و صد‌ها فلسطینی را شهید و زخمی کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار