رونمایی از کتاب اولین شهید زن جنوب کشور

همزمان با روز حماسی شهرستان دیّر کتاب شهیده سمنبر عالیپور اولین شهید زن جنوب کشور با عنوان «نماد آزادی» رونمایی شد.
کد خبر: ۹۵۶۱۷۹۲
|
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

رونمایی از کتاب اولین شهید زن جنوب کشور

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیّر، کتاب «نماد آزادی»، داستان زندگی رشادت‌های شهیده سمنبر عالیپور، اولین شهید زن انقلاب اسلامی استان بوشهر و جنوب کشور، شیر زنی که در حماسه‌های تاریخ ساز شهرستان دیّر نقش مهمی را ایفا کرد به نویسندگی فاطمه نورا عبدالهی در آیین روز حماسی شهرستان دیّر رونمایی شد.

 

فاطمه نورا عبدالهی نویسنده کتاب نماد آزادی با تاکید بر اینکه هدف و انگیزه نوشتن از شهداء ماندگارشدن یاد و خاطره آن‌ها است اظهار داشت: باید سیره و تفکر شهدا را برای جوانان نسل امروز بیشتر تبیین کرد.

 

عبدالهی ادامه داد: ۱۳ آذر سال ۵۷ برگ زرینی درتاریخ شهرستان دیّر به شمار می‌رود و نیازمند بازگو کردن است که نسل نوجوان و جوان باید از شجاعت این شهیده، با سن و سال کم آشنا شود و نسل جوان الگو سازی درستی از شهدا میخواهد.

 

نویسنده کتاب «نماد آزادی» در پایان گفت: سال هاست با شهیده سمنبر آشنایی و رفاقت داریم احساس کردم اگر زندگی اورا به شکلی هنرمندانه در قالب یک داستان که همه بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند بنویسم، می‌توانیم به مردم به ویژه نوجوانان و جوانان کمک کنیم و همچنین کلیدی برای باز کردن قفل های زندگی در اختیارشان قرار دهیم.

رونمایی از کتاب اولین شهید زن جنوب کشور

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار