مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان گفت:بسیج دانشجویی بر اساس راهبردهای امامین انقلاب عمل می کند و نقش آفرینی می نماید.
کد خبر: ۹۵۵۷۵۲۰
|
۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسبج از کرمان،  سید هادی طباطبایی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان در گفتگویی به مناسبت دوم آذر سالروز تشکیل بسیج دانشجویی به فرمان امام خمینی (ره) گفت:بسیج دانشجویی بر اساس راهبردهای امامین انقلاب عمل می کند و نقش آفرینی می نماید.


او با اشاره به رسالت بزرگ و خطیر بسیج دانشجویی با توجه به فرامین امامین انقلاب و راهبردها و مطالبه گری در این خصوص افزود: سه ویژگی بصیرت مداری ، اخلاق و عمل به هنگام از جمله خصوصیات برجسته بسیجیان است.


او تشکیل بسیج را یکی از معجزه های انقلاب و امام راحل دانست و اظهار داشت : بسیج مجموعه ای از افراد که آماده برآورده کردن نیازهای انقلاب اسلامی هستند است و دانشجوی بسیجی یک رسالت محوری برای نقش آفرینی در این مورد دارد.


طباطبایی با تاکید بر اینکه بسیج منحصر به یک جغرافیا، زمان و یک عرصه خاص نیست ، افزود: بسیج به گستردگی اقصی نقاط عالم است و در حوزه گسترش گفتمان سازی و جریان سازی اصول اسلام و انقلاب اسلامی فعالیت می نماید.


*نقش مهم در گفتمان سازی 


وی بیان کرد: بسیج دانشجویی نقش مهمی در عرصه گفتمان سازی و جریان سازی دارد و رسالت دانشجویان بسیجی دفاع از آرمانهای اسلام و انقلاب اسلامی در دانشگاههاست و همواره در این مسیر حرکت کرده است.


او افزود: بسیج دانشجویی به عنوان یک مرکز اندیشه ورز به رسالت خود عمل نموده و تا کنون ۵۲ مورد اردوی راهیان پیشرفت با حضور ۵ هزار و ۴۳۰ دانشجو به منظور آشنایی با پیشرفت های جمهوری اسلامی در سطح کشور در ابعاد مختلف صنعتی، معدنی و سایر موارد برگزار شده است.


* آشنایی دانشجویان با توسعه کشور


طباطبایی گفت: در این اردوها ، دانشجویان از نزدیک با توسعه همه جانبه کشور آشنا و پیشرفت ها را مشاهده کرده اند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان با اشاره به برگزاری ۵۸ مورد کرسی آزاد اندیشی ، تریبون آزاد، مناظره و پرسش و پاسخ توسط این نهاد در سطح دانشگاههای سراسر استان کرمان گفت: این برنامه ها به منظور بیان دیدگاههای دانشجویی، رفع شبهات ، بصیرت افزایی و نیز مقابله با جنگ شناختی دشمن برگزار شده است.


* حضور فعال دانشجویان بسیجی در عرصه اردوهای جهادی


طباطبایی حضور فعال دانشجویان بسیجی را در عرصه اردوهای جهادی را بسیار ارزشمند خواند و افزود: گروههای جهادی دانشجویی در اقدامی خالصانه با حضور در مناطق محروم نسبت به ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی ، بهداشتی، پزشکی و عمرانی در ۲۲ نقطه از استان اقدام نموده اند و ۲۰ هزار نفر از خدمات آنان بهره مند شده اند.


وی حضور در بسیج دانشجویی و نیز انجام کارهای جهادی را به معنای خدمت رسانی به مردم و نیز ساخته شدن افراد در این مدل و تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت : مهمترین هدف تربیت مدیران تربیت انقلاب اسلامی با روش مدیریت جهادی برای کشور است.

 او به انجام برنامه های گسترده فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: حضور در راهپیمایی اربعین، برگزاری یادواره شهدا ، اجرای برنامه های مذهبی و سایر اقدامات فرهنگی موثر ، از جمله این موارد است.


*برگزاری دوره های  آموزشی 


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان برگزاری دوره های لبیک، خط امام و سیدالشهدا را از جمله دوره های برگزار شده تشکیلاتی بسیج دانشجویی برشمرد و اظهار داشت :  در این دوره ها دانشجویان با فرامین ، راهبردها و منظومه فکری امامین انقلاب  ، مکتب اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی ، جریان شناسی و مباحث معرفتی به منظور مقابله با جنگ شناختی دشمن و مکاتب منحط غربی آشنا شدند .


طباطبایی افزود: بسیج دانشجویی در راستای رسالت خود کتاب سلسله نظام مسائل و مشکلات استان کرمان را همراه با ارائه راه حل با همکاری مرکز تحقیقات علمی شهید سلیمانی بسیج دانشجویی تدوین و آنرا جهت پیگیری برای مسئولین قوای سه گانه ارسال کرده است تا در جهت حل مشکلات استان اقدام شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار