فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از اعزام ۵ هزار دانش آموزان کرمانی به اردوهای راهیان نور طی امسال به تاسی از سال‌ قبل خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۶۵۶۲
|
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ،سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در مراسم افتتاحیه راهیان نور دانش آموزی گفت:امروز برنامه راهیان نور دانش آموزی و فرهنگیان را داریم  با توجه به اینکه ما دو سالی است که از بحث کرونا خارج شدیم استقبال خوبی از طرف دانش آموزان داریم .

وی افزود:سال قبل ۵ هزار نفربه اردوهای راهیان نور اعزام شدند وامسال تصمیم داریم به تاسی از سال‌ قبل  امسال هم ۵ هزاردانش آموزان را به اردوهای راهیان نور اعزام کنیم ازامروز تا انتهای آذر ماه و اواسط دی ماه اگر اتوبوس‌هایمان فراهم شود ۲هزارو ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان خواهر مقطع متوسطه که داوطلب بودند رااعزام می‌کنیم.

سردار نظری تصریح کرد :همراه این دانش آموزان سعی داریم هزار نفر از فرهنگیان که ۵۰۰ نفر آنها خواهر و ۵۰۰ نفر برادر هستند اعزام کنیم و برای اردوهای راهیان نور برادران از ابتدای بهمن ماه ۲۵۰۰ نفر از دانش آموز مقطع متوسط را از کل استان اعزام خواهیم کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد:سیر تشرف این دانش آموزان در چهار یادمان است وقصد ما ترویج فرهنگ شهادت و همچنین اینکه دانش آموزان متوجه امنیتی که از آن برخوردارند شوند که مثل مردم غزه مورد حمله  و هجوم وحشی‌گری رژیم غاصب قرار نمی‌گیرند این امنیت بر اثر جانفشانی‌ها و خون‌پاک شهیدان است که با تشرف دراین یادمان ها قدر خودشان و امنیتشان را بدانند  و با درس خواندنشان ، ایثارشان و فداکاری‌هایشان حافظ نظام و دستاوردهای آن در آینده باشند.

وی افزود:راهیان نور و راهیان مکتب شهید سلیمانی اهدافشان یکی است  ترویج مکتب شهید و شهادت ، همان مکتب امامین انقلاب ، مکتب عاشورا و مکتب امام حسین است.

سردار نظری بیان کرد :ما از سال قبل بحث راهیان مکتب شهید سلیمانی را در کرمان شروع کردیم.

عبدالرضا روزخوش، مسئول بسیج دانش‌آموزی استان کرمان گفت:در قرارگاه راهیان نور امام حسن عسکری که مربوط به اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور است آن طوری که برنامه‌ریزی و هدف گذاری شده است تا پایان سال ۵ هزار نفر از دانش آموزان ما به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام خواهند شد.

وی افزود:برای دانش آموزان استان کرمان ۴ یادمان را در خوزستان پیش بینی کردیم اروندرود، شلمچه ،هویزه و دهلاویه که در این یادمان‌ها حضور پیدا خواهند کرد و راویانی که همراه کاروان هستند و راویان مستقر در یادمان‌ها برای آنها روایتگری خواهند کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار