خبرهای داغ:
قاسمی فرزاد:

بسیجیان ما باید جزء سرآمدان علم و دانش باشند/ امروز کشور ما قله‌های پیشرفت و ترقی را طی می‌کند

همدان-استاندار همدان گفت: امروز آنچه که برای یک بسیجی به عنوان یک دانش‌آموز مهم است، این است که باید تا سر حد امکان و توان در عرصه علم و دانش مجهز باشد؛ بسیجیان ما باید جزء سرآمدان علم و دانش باشند.
کد خبر: ۹۵۵۲۸۲۵
|
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در دیدار با جمعی از اعضای بسیج دانش‌آموزی استان همدان که در سالن جلسات شهدای استانداری برگزار شد، اظهار کرد: شما دانش‌آموزان آینده‌سازان این کشور و میراث‌دار شهدای عزیز ما خواهید بود کسانی که به درستی راه و مسیر زندگی و رشد و تعالی خود را پیدا کرده‌اید.

وی با بیان اینکه من افتخار این را داشته‌ام که در سال ۶۰ از ابتدای تشکیل بسیج دانش‌آموزی در این مجموعه عضویت داشته‌ام، افزود: در سال‌های ۶۱ تا ۶۳ از طریق بسیج دانش‌آموزی به جبهه اعزام شدم و در سال ۶۳ با مجروحیت و سرنوشتی که رقم خورد به اسارت درآمدم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه حضور در کنار خیل عظیم شهدا در بسیج دانش‌آموزی فرصتی بود، گفت: مجموعه ۳۵ نفره‌ای در بسیج دانش‌آموزی بودند که امروز از آن مجموعه فقط سه نفر در این جهان فانی هستند و اکثر آن جمع در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه شما دانش‌آموزان قدر خود را بدانید؛ در یک دوران بسیار سخت، دورانی که شاید عضویت در بسیج و اعزام به جبهه فقط و فقط به عشق ایثار، شهادت و رضای خدا بود و در حال حاضر هم همان مسیر ادامه دارد و البته متفاوت است، تصریح کرد: آن زمان اقتضای جامعه این بود که برای حفظ و مانایی کشور باید در جهاد و عرصه نبرد شرکت می‌کردیم و امروز در عرصه جهاد علمی و مسلح شدن دانش‌آموزان به ویژه نخبگان و بسیجیان به علم و دانش برای رویارویی با دشمنان است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه امروز جبهه‌های جنگ، جبهه‌های فیزیکی و نبرد رویارو با اسلحه نیست یا کمتر است، عنوان کرد: نبرد در عرصه اقتصادی، علمی، فناوری و تجهیزاتی است.

وی ابراز کرد: امروز آنچه که برای یک بسیجی به عنوان یک دانش‌آموز مهم است، این است که باید تا سر حد امکان و توان در عرصه علم و دانش مجهز باشد؛ بسیجیان ما باید جزء سرآمدان علم و دانش باشند.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه بسیج در آن ایام نقش بی‌بدیلی را بازی می‌کرد، یادآور شد: نقش بسیج باید به قدری پررنگ باشد که اجازه ندهد مشکلاتی که دانش‌آموزان مطرح کردند در مدارس وجود داشته باشد و یا با فرهنگ ابتذال یا فرهنگی غیر از فرهنگ حاکم بر جامعه باشد.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری که با تأیید و تأکید مقام معظم رهبری در اقشار جوان و به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان رشد کرده و شکل گرفته می‌تواند در سطح مدرسه از معلمان و مدیران هم باشد، گفت: بسیار جای امیدواری است که رشد و آگاهی دانش‌آموزان ما در سطحی قرار گرفته که مسائل و مشکلات را مطرح می‌کنند.

قاسمی‌فرزاد بیان کرد: مشکلات مطرح شده از جمله لغزش‌های دینی، ضرورت کلاس‌های دینی و مجالس مذهبی، توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی، کمبود معلم، ضعف محتوای درسی، توجه به مدارس حاشیه شهر و روستایی و ... مواردی است که شاید افرادی با سن و تجارب بالاتر می‌تواند آن‌ها را احصا کند که طرح آن از سوی دانش‌آموزان نشان‌دهنده رشد و بلوغ فکری در دانش‌آموزان ما است و ما را نسبت به آینده این سرزمین و مدیریت کشور بسیار امیدوار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که بسیار پر تکرار از سوی دانش‌آموزان مطرح شد بحث راهیان نور بود، بیان کرد: خوشبختانه بعد از استقرار دولت مردمی و با توجه به اینکه کرونا تمام سفرها از جمله راهیان نور را کنسل کرده بود، قبل از نوروز ۱۴۰۰ دو اردوگاهی را که در جنوب داریم توسط بسیج ادارات و دستگاه‌های عمرانی بازسازی و تجهیز کردیم و اعتباراتی هم در اختیار قرار داده شد که سفرهای راهیان نور بدون مشکل انجام شود.

استاندار همدان با بیان اینکه سفر راهیان نور به عنوان یکی از برنامه‌هایی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است و تاثیر بسیار خوبی دارد، ابراز کرد: جوانان و نوجوانان در سفر راهیان نور در محیطی قرار می‌گیرند و می‌بینند که برای دفاع از تمامیت ارضی کشور، حفظ و حراست از مردم کشورمان بهترین جوانان این سرزمین رفتند و خون پاکشان را هدیه کردند که به طور قطع تاثیر معنوی و شگرفی خواهد داشت که باید مورد توجه خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه مشکلات و مسائلی مربوط به مدرسه، معلمان، مدیران، باورداشتن مسائل اعتقادی، توجه به مسائل پرورشی نکات ارزشمندی بود که از سوی دانش‌آموزان مطرح شد و پیگیری خواهد شد، خاطرنشان کرد: اردوی غار علیصدر با ۷۰ درصد تخفیف و باغ موزه دفاع مقدس برای دانش‌آموزان رایگان است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه امروز کشور ما که قله‌های پیشرفت و ترقی را طی می‌کند حاصل تلاش همان افراد است، خاطرنشان کرد: به یقین قله‌های بلند‌تر و مرتفع‌تری هم به دست شما دانش‌آموزان فتح خواهد شد و شما باید قدر خود را بدانید که هم مسیر علم و دانش و هم مسیر درست زندگی را پیدا کرده‌اید.

وی با اشاره به فشارهای دشمن، تحریم‌ها و ... گفت: با خودباوری که در مردم کشورمان و جوانان دیده‌ایم و با تأکیدات مقام معظم رهبری و قدرت معنوی که در نوجوانان و جوانان ایجاد کرد و این خودباوری را به آن‌ها قبولاند ما توانستیم بسیاری از مشکلات کشور را پشت سر بگذاریم.

استاندار همدان گفت: یکی از گناهان نابخشودنی رژیم منحوس پهلوی این بود که نفت کشور را فروخت و کشور را به سمت وابستگی تام پیش برد که این روزها برخی به دنبال تطهیر کردن آن هستند که با هیچ پاک کننده ای تطهیر نمی‌شود و از خاطر مردم فراموش نمی‌شود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی خودباوری و استقلال و روی پای خود ایستادن را به ما یاد داد و به طور قطع جوانان ما با این خوداتکایی آینده سازان کشور خواهند بود.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه آرمان‌گرایی و آرمان‌خواهی بسیار خوب است اما انطباق آن با واقعیت‌ها می‌تواند از شما شخصیت کاملی را بسازد، افزود: اگر توجه شما فقط و فقط به آرمان‌ها باشد و نسبت به وضع موجود دلزده شوید ممکن است شما را از راهی که می‌روید بازدارد و دچار یأس و ناامیدی شوید.

وی عنوان کرد: شما به داشته‌های خود باور داشته باشید و خود را دست کم نگیرید چراکه شرایطی که در کشور موجود هست در سطح خوبی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار