خبرهای داغ:
قاسمی فرزاد:

وظیفه روابط عمومی جهاد تبیین است

همدان-استاندار همدان با بیان اینکه در چند سال اخیر رهبر معظم انقلاب از روابط عمومی با عنوان جهاد تبیین نام می‌برد که وظیفه روابط عمومی است، گفت: این روابط عمومی است که باید عملکرد درستی از دستگاه ارائه دهد.
کد خبر: ۹۵۹۹۶۳۷
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در همایش روز ارتباطات و روابط عمومی که با حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه‌ها و اصحاب رسانه در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه کرامت و روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: کار روابط عمومی بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه ما در فضای مجازی انواع اصوات و ادبیات مختلف را داریم که روابط عمومی به ضرورت باید آنها را رصد کند و پاسخ مناسب بدهد، افزود: امروز این رسالت و این وظیفه، خطیر و سخت است؛ روابط عمومی باید اقدامات مجموعه را رصد کند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه باید رسانه و روابط عمومی را تفکیک کنیم، گفت: رسانه اخبار را منعکس می‌کند و نقد منصافه انجام می‌دهد اما روابط عمومی باید عملکرد دستگاه را منعکس کند.

وی گفت: در چند سال اخیر رهبر معظم انقلاب از روابط عمومی با عنوان جهاد تبیین نام می‌برد که وظیفه روابط عمومی است؛ اگر روابط عمومی را یک وظیفه همگانی بدانیم هرکسی در حوزه عملکردی خود باید اقدام و عمل انجام دهد اما این روابط عمومی است که باید عملکرد درستی از دستگاه ارائه دهد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه موضوع مطالبه‌گری و نقد منصفانه موضوعاتی است که با جان و دل باید بپذیریم، ادامه داد: انتظار نیست روابط عمومی نقدکننده و ثناگوی دستگاه باشد، روابط عمومی باید اخبار را با شیوه‌های مختلف انعکاس دهد.

وی افزود: در موضوع مطالبه‌گری تاکید رهبر معظم انقلاب بر این است که اگر مشکلات ارائه می‌شود باید راه‌حل آنها هم بیان شود؛ گستره فعالیت‌ها، خدمات و اقدامات دولت بسیار گسترده شده و باید تلاش شود این تصدی‌گری‌ها درست انجام شود چراکه این بدنه بیش از پیش فربه شده و شیوه و حرکت آن ثقیل شده است.

استاندار همدان عنوان کرد: امسال رهبر معظم انقلاب سال را به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند و ما باید ببینیم جهش چه مفهومی دارد؛ جهش به معنای آن است که باید تلاش کنیم آنچه که در حوزه تولید و اشتغال و بخش های مختلف وجود دارد بیشتر و چند برابر شود.

وی گفت: دستگاه‌های مولد و خدمات‌رسان ما با رویکرد سال ورود پیدا کردند؛ بحث آب امروز با حمایت دولت و تمام دستگاه‌ها رفع شد و موضوع نهضت ملی مسکن در حال انجام است و با عنایت خداوند، حمایت رهبری و تلاشی که بخش‌های مختلف انجام می‌دهند امنیت ما مثال‌زدنی است.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها را باید حمایت کرد و شایسته‌ترین افراد را بکارگیری کرد چراکه آنها آیینه تمام نمای دستگاه‌ها هستند، بیان کرد: در زمینه بانک‌ها عملکرد یکساله را بررسی کردیم، همکاری بانک‌ها رو به بهبود است، باید برای آنها فکر اساسی شود؛ روابط عمومی کار سختی است در ایامی که فضای مجازی تمام مرزها را می‌بندد و اقدامات و عملکرد را منعکس می‌کنند باید از دستگاه خود دفاع کند.

وی ادامه داد: همچنان که در موضوعات مختلف راهیان پیشرفت را داریم در کنار راهیان نور که اقشار مختلف را اعزام می‌کنند و دستاوردهای مختلف را به آنها ارائه می‌دهند باید در راهیان پیشرفت اقدامات مختلف را ارائه دهیم؛ در حوزه کشاورزی اقدامات بسیار خوبی رقم خورده و پیش‌بینی می‌شود ذخیره گندم از ۴ هزار تن هم عبور کند و امسال با توجه به بارش‌های خوبی که داشتیم پیش‌بینی می‌شود از ۶۰۰هزار تن بگذرد.

استاندار همدان گفت: در سایر موضوعات باید به سمت بهره‌وری و کشت‌های گلخانه‌ای رفت و در حوزه گردشگری تلاش ما این است که در این حوزه اقداماتی انجام شود؛ همه این موارد باید همپای هم و همسوی هم حرکت کند و این کار روابط عمومی‌ها است که آن را ارائه دهد و یأس و نامیدی را از مردم دور کند.

وی با بیان اینکه مردم در آن سیاه‌نمایی دشمنان در انتخابات پای کار آمدند و دشمن را مایوس کردند، اظهار کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا تلاش کنیم، امید و امیدآفرینی را اصحاب رسانه در کنار صدا و سیما بین مردم افزایش دهند؛ روابط عمومی‌ها نقائص کار خود را ارائه دهند تا در جلسات مطرح شود.

محمدرضا خوش گفتار مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان نیز گفت: روابط عمومی یک شغل نیست یک عشق و شوق در درون است؛ روابط عمومی فراز و نشیب فراوانی دارد.

در پایان این مراسم از روابط عمومی‌های پیشکسوت و روابط عمومی‌های برتر در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۲ و چند نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی تقدیر شد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار