خبرهای داغ:
تبریز- دبیر ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی «تبریزیم» با اعلام این خبر گفت: این جشنواره از پنجم تا هفتم آبان میزبان هنرمندانی از ۱۰ استان خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۴۸۴۲۷
|
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اذربایجان شرقی، رامین راستی در نشست هم اندیشی با خبرنگاران، افزود: به دبیرخانه این رویداد ملی پس از سال ها وقفه با انتشار فراخوان از ۱۷ استان و ۳۵ شهرستان آثار ارسال شده است.

وی به حضور هنرمندان مستعد و برجسته از استان ها در این جشنواره اشاره و بیان کرد: از مهم ترین اتفاقات این جشنواره حضور هشت کارگردان زن است که سه کارگردان آن در حوزه دفاع مقدس آثار ارسال کرد اند.

راستی اضافه کرد: ۱۲۷ اثر به دبیرخانه رسیده است و پس از بازبینی کارشناسان ۲۴ اثر به جشنواره راه یافت که ۱۵ اثر آن در بخش مسابقه رقابت خواهند کرد و شش اثر نیز در بخش کودکان و سه اثر در بخش سنت ها برگزیده شده اند.

وی ادامه داد: از ۱۷ استان آثار ارسال شده، ۱۰ استان با حضور ۲۵۰ هنرمند حضور خواهند داشت که شامل استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، ایلام، اصفهان، گیلان، کردستان، لرستان، تهران و خوزستان است.

راستی افزود: نمایش ها برای اولین بار در همه نقاط سطح تبریز و هر گروه دو اجرا خواهند داشت و در مناطق کم برخوردار و حاشیه ها اجرا خواهیم داشت چراکه دغدغه ما اجرای نمایش ها در این مناطق است.

وی پاسداشت ایثارگری ها، شهادت، مدافعین حرم، امنیت و سلامت، عینیت بخشیدن به شعار سال(مهار تورم، رشد تولید)، بازنمایی ظرفیت ها و جایگاه فرهنگی، هنری، تاریخی و علمی تبریز، تقویت امید، نشاط اجتماعی با بهره گیری از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، ترویج فرهنگ صلح و دوستی، تقویت و ترویج همدلی، همفکری و مشارکت اجتماعی، ترویج مفاهیم دینی و ارزش های انسانی، شناساندن بزرگان آذربایجان(ادبا، عرفا، شعرا و مفاخر)، روایت آذربایجان پیشرو و احیای آیین های نمایشی و سنت های آذربایجان را از اهداف جشنواره عنوان کرد.

راستی همچنین آموزش و تبیین تهدیدها و فرصت ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، آموزش های فرهنگی شهرنشینی، آپارتمان نشینی، تفکیک زباله از مبدا، مصرف درست حامل های انرژی، رعایت حقوق معلولان در شهر، عدم ایجاد سد معبر، نحوه استفاده از اماکن و اموال عمومی، چگونگی استفاده از معابر شهری در کاهش ترافیک، نحوه زندگی سالم پس از بازنشستگی، همراهی برای گذر از بحران های زیست محیطی، ایجاد فرهنگ پایدار حفظ سرمایه ها ملی، مشارکت مسئولان در صرفه جویی منابع انرژی، تکیه بر آداب و رفتارهای اجتماعی، احترام متقابل، ترویج برفهنگ کتابخوانی، سلامت شهروندی و حجاب و عفاف را از موضوعات جشنواره برشمرد. 

ششمین جشنواره تئاتر خیابانی «تبریزیم» به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز از پنحم تا هفتم آبان در سطح مختلف تبریز برگزار می شود.

ارسال نظرات