خبرهای داغ:
تبریز- جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع ما دفاع مردمی بود و مردم به پشتیبانی نیروهای مسلح در دفاع آمدند، گفت: لحظه لحظه دفاع مردمی دفاع مقدس سوژه های جشنواره فانوس می تواند باشد.
کد خبر: ۹۵۴۷۸۶۵
|
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امیر نبی سهرابی در آیین پایانی هفتمین جشنواره ملی فانوس در تبریز، افزود: شهدا میزبان فانوس هستند و فانوس های دفاع مقدس گوشواره اهدایی زنان و دختران به جبهه، نان زنان روستائی، دستکاری شناسنامه ها، بدرقه مردان و فرزندان به جبهه و هزاران سوژه دیگر که می تواند در فانوس کار شود.

وی ادامه داد: همچنان که سردار سلیمانی گفتند دفاع مقدس قله و امروز دامنه آن است و همین قله امروز موجب رشادت جبهه مقاومت شده است چنانکه قضیه اخیر غزه نیز رزمندگان مقاومت از شهدا و دفاع مقدس الگو گرفتند و مبارزه می کنند.

امیر سهرابی با بیان اینکه این جشنواره در راستای آشنایی جوانان با فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت برگزار می شود، اظهارداشت: انتقال گفتمان دفاع مقدس و اثر گذاری آن از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی تاکید کرد: وقتی زبان، ادبیات و فرهنگ ایرانی سراسر هنر است چگونه نمی توانیم فرهنگ دوران دفاع مقدس را با این زبان و هنر معرفی کنیم، ایرانیان با این زبان و هنر عجین شده اند.

امیر سهرابی ارسال بیش از ۱۰ هزار اثر هنری درباره دفاع مقدس به جشنواره فانوس را قابل توجه خواند و گفت:تاکید رهبر انقلاب آشنایی جوانان با این دوران و شهداست، شهدایی که موجب پیروزی هستند و تقدیم ۱۰ هزار شهید از آذربایجان شرقی نمونه آن است.

آیین پایانی هفتمین جشنواره ملی فانوس شب گذشته در مجموعه فرهنگی پتروشیمی تبریز با معرفی برگزیدگان آن برگزار شد.

ارسال نظرات