فرمانده حوزه مقاومت شهید دستغیب آبپخش:

کودکان را با وقایع دوران دفاع مقدس آشنا کنیم

سرهنگ حسین کهن مو اظهار داشت: کودکان خود را با وقایع دوران دفاع مقدس که بخشی از تاریخ کشورمان را تشکیل می‌دهد آشنا کنیم.
کد خبر: ۹۵۴۳۲۹۶
|
۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، سرهنگ حسین کهن مو فرمانده حوزه مقاومت شهید دستغیب آبپخش، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس برای همه ما یادآور هشت سال ایثار و ایستادگی و مقاومت مردم غیور ایران و رزمندگانی است که از جان و مال خود برای دفاع از خاک این مرزوبوم مایه گذشتند، اما کودکان و نوجوانان ما بسیاری از آن‌ها را نمی‌شناسند. براین اساس هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است که با معرفی کتاب‌های منتشر شده در این حوزه، بچه‌ها را با وقایع دوران دفاع مقدس که بخشی از تاریخ کشورمان را تشکیل می‌دهد آشنا کنیم.
وی خاطر نشان کرد: دفاع ِ مقدّس ِ رزمندگان دلیر اسلام در تمامی جبهه‌های جنگ تحمیلی، سرشار از صحنه‌های زیبا و دل انگیز ِ دلاوری‌ها و فداکاری‌های آنان در برابر تجاوزگری و خوی پلید دشمن است. در طول جنگ هشت ساله، مظاهر و جلوه‌های زیبای گوناگونی از رشادت‌ها، ایثار، از خود گذشتگی و جان فشانی‌های رزمندگان رشید میهن اسلامی به وجود آمد که بی گمان در تاریخ پرافتخار ایران ِ عزیز، تا ابد خواهد درخشید.
این مقام مسئول تصریح کرد: از نمونه‌های بارز این جلوه‌ها می‌توان به؛ شهدا، جانبازان، آزادگان، خانواده‌ی معظم شهدا، روحیه‌ی بلند شهادت طلبی، بسیجیان دلاور، ارتشیان شجاع، سپاهیان غیرتمند، جهادگران ِ جهاد سازندگی این سنگرسازان بی سنگر و ... اشاره نمود که در ادبیات انقلاب اسلامی نمود ِ فراوان پیدا کرده اند و بالطبع در گستره‌ی ادبیات کودک و نوجوان نیز دیده می‌شوند.
کهن مو تاکید کرد: از آنجایی که کودکان و نوجوانان، آینده سازان مملکت اسلامی ما می‌باشند و تربیت آنان بسیار مهمّ است و ادبیات کودک و نوجوان یکی از شاخصه‌های تربیتی ِ آنان به شمار می‌رود؛ دفاع مقدّس نیز به عنوان یکی از مهمترین مسائل کشور هم بر زندگی کودکان تأثیر گذاشته است و هم در ادبیات مربوط به آنان منعکس گشته است، نویسندگان کتاب‌های کودکان بنابر رسالتی که بر دوش داشته اند برای آشنایی کودکان با مسئله‌ی جنگ جلوه‌هایی از این موضوع را در کتاب‌های خود آورده اند، هرچند این اشارات و جلوه‌ها، کاستی‌های زیادی دارد، امّا قابل توجّه است.
این کارشناس فرهنگی در پایان بیان کرد: هر چند این روز‌ها عبارت کلیشه‌ای "انتقال آموزه‌های دفاع مقدس" بسیار به گوش می‌خورد، اما با کنکاش در حوزه‌های نشر، فیلم و انیمیشن، روایتگری و ارتباط رو در رو در عرصه دفاع مقدس با این واقعیت روبرو می‌شویم که پشت خاکریز تبیین ارزش‌های دفاع مقدس اوضاع قابل قبول نیست و ارتباط با مخاطب کودک ونوجوان چنان که باید و شاید برقرار نشده است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار