کد خبر: ۹۵۴۲۲۶۱
|
۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ رویا کدوری مسئول بسیج جامعه زنان فهرج طی گفتگو با خبرنگار ما، پیرامون نقش زنان در دفاع مقدس گفت: کار زنان در دفاع مقدس، تثبیت کننده و حقانیت راه شهدا بود، همان کاری که حضرت زینب (س) با اسارتش برای زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی انجام داد.

وی افزود: یکی از مهمترین جلوه‌های حضور بانوان در دفاع مقدس، نقش پشتیبانی و خدماتی آنها و فراهم آوردن تدارکات لازم برای رزمندگان در جبهه های جنگ بود.

کدوری اضافه کرد: فعالیت زنان در ستادهای پشتیبانی جبهه و جنگ به موارد خاصی محدود نمی شد و آنها متناسب با توانایی های‌شان، فعالیت‌هایی نظیر، آشپزی، تهیه و پخت غذا، خیاطی، دوخت لباس برای رزمندگان، رختشویی لباس رزمندگان و ملحفه‌های بیمارستانی، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و نگهبانی و محافظت از مهمات بود.

مسئول بسیج جامعه زنان فهرج، در ادامه با اشاره به نقش‌آفرینی زنان در عرصه‌هایی دیگر، از جمله فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، هنری، سیاسی و نظامی، بیان کرد: بانوان طلبه و غیرطلبه نیز در بمباران شهرهای مرزی حضور محسوسی داشتند و ضمن آرام‌بخشی به خانواده شهدا و رزمندگان، روحیه آنان را تقویت می‌کردند.

وی گفت: گروهی دیگر از زنان در دوران دفاع مقدس، علیرغم مشکلات اقتصادی، با روحیه قوی محیط خانه را مدیریت و برادران، همسران و فرزندان‌شان را به حضور در جبهه تشویق می کردند‌.

مسئول بسیج جامعه زنان فهرج تصریح کرد: تاریخ جنگ، تاریخ پایداری زنانی است که در یک روز بمباران، همه اعضای خانواده خویش را از دست دادند، ولی همچنان تسلیم ناپذیر بودند‌.

کدوری با بیان اینکه مادران و همسران شهدا با حمایت های فکری و اخلاقی از رزمندگان، آنها را با روحیه عازم مناطق جنگ می کردند افزود: جنگ، مدرسه صبر و مقاومت بود و سال‌های دفاع مقدس، صحنه تجلی زیباترین صبرهای بانوان بود.

وی در پایان بیان کرد: دفاع مقدس فرصت شناسایی هویت و شخصیت زن مسلمان را فراهم کرد، تا در جریان آزمونی سخت توانایی‌ها، لیاقت‌ها و شایستگی‌های خود را، بشناسند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار