خبرهای داغ:
فردوسی‌پور :

وظیفه همگانی در حال حاضر تبیین و مطالبه‌گری است

همدان-خبرنگار و مدرس سواد رسانه‌ای وظیفه همگانی را در حال حاضر تبیین و مطالبه گری دانست و گفت: این وظیفه امر خطیری است که رهبر معظم انقلاب به عنوان یک جهاد معرفی کرده‌اند و خبرنگاران به دوش می‌کشند.
کد خبر: ۹۵۳۱۲۷۵
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسيج در بهار، علی فردوسی پور پیش از سخنرانی خطبه های نماز جمعه شهر بهار ضمن گرامیداشت شهادت خبرنگار شهید صارمی و تبریک هفته خبرنگار، به تمامی خبرنگاران و فعالین حوزه رسانه اظهار کرد: امسال هفته خبرنگار با ایام تبیین و خطبه‌خوانی‌های حضرت زینب (س) در صدر تاریخ مصادف شده است.

وی افزود: خبرنگاری و این تبیین و مطالبه‌گری، وظیفه‌ای است که حضرت زینب(س) بعد از واقعه کربلا بر عهده داشتند و این شغل به همان مقدار حائز اهمیت است و می‌تواند در روشنگری و مطالبه‌گری تاثیر گذار باشد.

این مدرس سواد رسانه‌ای با بیان اینکه همه ما امروز در حوزه مطالبه‌گری و تبیین مسئول هستیم، گفت: این وظیفه مهم سال‌ها بر دوش خبرنگاران بوده و باید جهاد تبیین را آغاز کنیم و در جهاد تبیین همگان شریک باشیم چرا که امروز دشمن نا امید از همه حوزه‌ها با ایجاد شبهه قصد دارد تا ذهن مخاطبان را از آنچه که حق است دور کند.

وی ادامه داد: امروز دشمن متوجه وحدت مردم و پیشرفت کشور شده است و تلاش بر این است که با تمام ابزار رسانه بتواند عقاید ملی و مذهبی مردم با غیرت این کشور را مخدوش و ضعیف کند.

فردوسی‌پور وظیفه همگانی را در حال حاضر تبیین و مطالبه گری دانست و اظهار کرد: این وظیفه امر خطیری است که رهبر معظم انقلاب به عنوان یک جهاد معرفی کرده‌اند و خبرنگاران به دوش می‌کشند.

وی بیان کرد: در رسانه سه بخش محتوا، زیرساخت‌های ارتباطی و اجرایی بسیار حائز اهمیت است و وقتی جهاد تبیین بر ما ابلاغ می‌شود، نخستین زیر ساخت ارتباطی موجود اقشار جامعه و خانواده‌ها است، باید محتوای درست را در بسترهای زیر ساختی ارتباطی که وجود دارد و در دسترس است به بهترین و خلاقانه‌ترین شکل اجرا و ارائه کنیم.

این خبرنگار و فعال رسانه‌ای گفت: اگر امروز نتیجه امور درست و صحیح به عینه دیده نمی‌شود، به طور قطع روزی این امور کوچک ما، نجات‌بخش خواهد بود و نباید فراموش کرد که امروز جهاد تبیین وظیفه همه ما در زیر ساخت‌های ارتباطی است و باید در این امر کمک حال رسانه و خبرنگاران باشیم.

وی عنوان کرد: امروز دنیای غرب به رهبری سرمایه داری آمریکا و به کمک رسانه‌های مختلف و با استفاده‌ از رسانه‌های نوین هنجارهای یک جامعه را تغییر می‌دهند و ناهنجاری‌ها را ترویج می‌دهند و جدیدترین کار آنها تغییر جایگاه شهید و جلاد است تا بتوانند گزاره‌های ذهنی مخاطبان را تغییر دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار