خبرهای داغ:
امامی تأکید کرد

لزوم مدیریت رسانه‌ها با گسترش سواد رسانه‌ای در جامعه

همدان-مدرس سواد رسانه‌ای با اشاره به تهدیدات فضای مجازی گفت:باید با گسترش سواد رسانه‌ای درجامعه به شکل تعاملی، رسانه‌ها را مدیریت کنیم چراکه سواد رسانه‌ای و تعامل با رسانه‌ها، لازمه مدیریت در جامعه شبکه‌ای است.
کد خبر: ۹۵۳۳۹۹۵
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، فاطمه امامی در نشست سواد رسانه‌ای حلقه صالحین شهید حقیقی که با موضوع جهاد تبیین و تهدیدات فضای مجازی رده سنی نوجوان به همت پایگاه شهیده موسوی حوزه مقاومت حضرت خدیجه (س) آبرومند برگزار شد، اظهار کرد: امروزه با امکاناتی مثل هوش مصنوعی و تهدیدات فضای مجازی و امکانات دیجیتالی وآسیب‌های تکنولوژی عصر جدید بهترین راهکار تبلیغ است، بنابراین اولویت کار تبلیغی است.

وی افزود: از سال‌ها پیش تاکنون در حوزه علمیه سنت تبلیغ وجود داشته، ظرفیّت تبلیغ‌ کشور انبوه و متراکم و گسترده است که اگر ما چندین برابر آن مقداری هم که کار می‌کنیم،این ظرفیّت پُر نمی‌شود، بلکه به تبلیغ و موعظه احتیاج داریم و اگر تبلیغ ما متّکی به تحقیق نباشد، خنثیٰ و ابتر خواهد شد.

مدرس سواد رسانه‌ای با اشاره به تهدیدات فضای مجازی و اینترنت گفت: باید با گسترش سواد رسانه‌ای در جامعه به شکل تعاملی، رسانه‌ها را مدیریت کنیم چرا که سواد رسانه‌ای و تعامل با رسانه‌ها، لازمه مدیریت در جامعه شبکه‌ای است.

وی ادامه داد: لحظات نوجوانان هنگام استفاده از رسانه‌ها، صرف فعالیت‌های حلال، مجاز و مباح می‌شود؛ بااین ‌حال اکثر این استفاده‌ها «بی‌بار» است؛ متأسفانه در زندگی نوجوانان عصر دیجیتال پررنگ است بنابراین دوره نوجوانی که قرار بود زمینه‌ساز عبور از کودکی به بزرگسالی باشد،از کارکرد اصلی خود بازمانده و اکنون در مواجهه با نسلی از «بزرگسالان کودک» هستیم.

امامی با اشاره به فرموده مقام عظمای ولایت در خصوص به بحث تهدیدات اینترنت و آسیب‌های فضای مجازی اظهار کرد: با توجه به امکاناتی مثل هوش مصنوعی که سوغات جهان مدرن و جامعه دیجیتالی امروز است باید تبلیغ رونق بگیرد واز طریق کار تبلیغی این مشکل حل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار