خبرهای داغ:
ربیعی در گفتگو با بسیج:

نقد منصفانه موجب هموار شدن مسیر پیشرفت و توسعه کشور است

همدان-مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع)همدان با اشاره به ضرورت‌های نقد کردن و لزوم نقد منصفانه، این امر را موجب هموار شدن مسیر پیشرفت و توسعه کشور و خدمت به فرد و مسئولی كه از او انتقاد می‌شود، دانست.
کد خبر: ۹۵۳۲۴۶۰
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

نقد منصفانه موجب هموار شدن مسیر پیشرفت و توسعه کشور است

حسین ربیعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت ۱۷مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و هفته خبرنگار با قدردانی از تلاش‌های خستگی ناپذیر و صادقانه فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی اظهار کرد: هفدهم مردادماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی به پاس زحمات و خدمات ارزنده‌ خبرنگاران سخت کوش، متعهد و دلسوز کشور به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری شده است و این روز را به اصحاب رسانه که در عرصه جهاد تبیین و تقابل با جنگ شناختی دشمن فعالیت می‌کنند تبریک عرض می‌کنم.

وی با اشاره به رسالت و نقش حساس و تاثیرگذار رسانه و خبرنگار در اصلاح و پیشبرد جامعه، به تشریح مهم‌ترین وظایف خبرنگاران در شرایط کنونی پرداخت و عنوان کرد: خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رسانی سه وظیفه مهم و کلیدی بر عهده دارند که شامل «نقد و نظارت»، «اطلاع رسانی شفاف، دقیق و کامل» و «ایجاد فضای تبادل و تضارب آراء و افکار» است.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به « نقد و نظارت» به عنوان یکی از مهم‌ترین وظایف خبرنگاران، نقد کردن را به بیان نقاط قوت، بیان نقاط ضعف و ارائه راهکار برای نقاط ضعف معنا کرد و گفت:  نظارت رسانه‌ها برای مطالبات به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای نظارت در تمام دنیا پذیرفته می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت‌های نقد کردن و لزوم نقد منصفانه، این امر را موجب هموار شدن مسیر پیشرفت و توسعه کشور و خدمت به فرد و مسئولی كه از او انتقاد می‌شود، دانست و تاکید کرد: کسانی که بدون بیان نقاط قوت تنها به دنبال بیان نقاط ضعف بدون ارائه ارهکار هستند به طور قطع وارد فضای تخریب می‌شوند که به دنبال آن نقد شونده هم موضع منفی می‌گیرد بنابراین اگر قرار است رسانه‌های ما به موضوعی بپردازند و نقد کنند باید در کنار بیان نقاط ضعف به نقاط قوت هم اشاره کنند تا اثرگذار باشد.

ربیعی در خصوص «اطلاع رسانی شفاف، دقیق و کامل» به عنوان دیگر وظایف خبرنگاران بیان کرد: گاها اطلاع رسانی‌ها به صورت گزینشی شکل می‌گیرد و یک برشی از موضوع منعکس می‌شود که این باعث بی‌اعتباری رسانه منتشر کننده و یا بی‌اعتمادی مردم نسبت به حاکمیت و دولت می‌شود.

وی در بیان وظیفه خبرنگار در ایجاد فضای تبادل و تضارب آراء و افکار، این امر را موجب رشد و شکوفایی جامعه دانست و گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر این نقش کمرنگ شده است،  بنابراین با توجه به اینکه فضای تبادل آراء از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است باید فضایی ایجاد شود که در قالب میزگردهای تخصصی مردم، افکار و اندیشه‌های مختلف را در مورد یک موضوع مطلع شد.

* جهاد تببین تنها راه مقابله با جنگ شناختی دشمن است

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه جنگ امروز دشمن با کشور در حوزه شناختی است بر ضرورت جهاد تبیین درجنگ شناختی دشمن تاکید کرد و افزود: امروز تمام تلاش دشمن در عرصه رسانه‌ها این است که در بحث شناخت و  ابزارهای شناختی مردم تاثیر منفی بگذارد و کاری کند که قوه محاسبه و منطق را مختل و هویت و باور ملت ایران را تصرف کند که جهاد تببین تنها راه مقابله با جنگ شناختی دشمن و گذر از این فضای مسموم و غبارآلودی است که در حوزه رسانه و این جنگ تبلیغی دشمن شکل می‌گیرد.

وی اضافه کرد: تبیین ابعاد مختلفی دارد که شامل بیان کارآمدی‌های نظام، تبیین دقیق وضعیت دشمن در این ماجرایی که وجود دارد است و همچنین پیگیری مطالبات مردم و انقلاب نیز جزیی از جهاد تبیین است.

ربیعی در ارزیابی فضای رسانه‌های استان با بیان اینکه رسانه‌های استان همدان نسبت به دیگر استان‌ها در مرتبه بالاتری قرار دارند، افزود: عمده خبرنگاران استان در خط نظام، انقلاب و مردم حرکت می‌کنند اما این به معنای آن نیست که در سطح ایده‌آل هستیم بلکه برای رسیدن به سطح ایده آل فاصله زیادی داریم.

وی با اشاره به مشکلات خبرنگاران بر لزوم توجه ویژه به آموزش خبرنگاران تاکید و خاطرنشان کرد: باید به سمت رشد اقتصاد و معیشت خبرنگاران حرکت کرد تا بتوانند به صورت مستقل کارها و فعالیت‌های خود را دنبال کنند ضمن اینکه این امر موجب می‌شود رسانه‌های قوی‌تری داشته باشیم.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان یادآور شد: در نقطه مقابل این موضوع، باید مسئولین ما هم مقداری نقدپذیر بودن را تمرین کنند؛ ارتباط و تعامل با رسانه و ارتقای سطح سواد رسانه‌ای مدیران ما از ضروریات است تا بتوانند در این فضای تبادلی هم مطالبات مردم پاسخ داده و محقق شود و هم گزارشات مسئولین و اقدامات خوبی که انجام می‌شود به سرانجام برسانند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات