خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مصباح:

بزرگترین مانع بندگی خدا ،تعالی و تکامل انسان غفلت است

همدان-امام جمعه شهر بهار با بیان اینکه بزرگ‌ترین مانع بندگی خدا، تعالی و تکامل انسان غفلت است، گفت: انسان غافل به خدای متعال توجه ندارد و نقطه مقابل غفلت توجه است.
کد خبر: ۹۵۲۵۲۰۰
|
۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، حجت‌الاسلام رضا مصباح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بهار با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا لذت با خدا بودن است، تقوا درک حضور خداوند متعال در تمام جنبه و ابعاد است و باید در کلام و نیت به یاد خدا، احوال و اعمال خود باشیم که این بهترین دعوت برای انسان مومن است.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین مانع بندگی خدا، تعالی و تکامل انسان غفلت است، افزود: انسان غافل به خدای متعال توجه ندارد و نقطه مقابل غفلت توجه است و اگر غفلت کنار زده شود راه توجه تفکر است، انسانی که تفکر ندارد جنبه او با جنبه حیوانی وجه تمایز ندارد و اگر خدای نکرده تفکر از انسان گرفته سود و در امورات زندگی و هدف خود، مسیر رستگاری را طی نمی‌کند .

امام جمعه بهار بیان کرد: رشد در فکر و ذکر است،  تفکر به قدری ارزشمند است که اگر انسان اهل تفکر نباشد و مواظب عوامل غفلت‌زا نباشد انسان به هر حالتی است؛ یکی از موضوعاتی که باید تفکر و تعقل کرد، مقایسه بین دنیا و آخرت است و بهترین راهی که قرآن معرفی می‌کند این است که بیندیشیم و مقایسه کنیم.

وی تصریح کرد: اگر درست تعقل و تفکر داشته باشیم انسان آخرت چیزی را انتخاب می‌کند که ابدی و جاودانگی باشد و مسیر و مشکلات برای او تبدیل به لذت می‌شود، آن چیزی که برای انسان حقیقتی جاودانگی می‌آورد تفکر و تعقل است که اگر انسان خوب بندگی کند نتیجه بندگی او تجارت و جاودان باید باشد.

مصباح ادامه داد: امسال بیش از ۲۰ مراسم جشن، ایستگاه صلواتی و... توسط مردم شریف، ولایتمدار، شهرستان بهار برگزار شد که این بزرگواران ارادت خود را نسبت به امیرالمؤمنین (ع) به نمایش گذاشتند.

گفتنی است؛ به مناسبت عید سعیدغدیر خم  به همت آستان قدس رضوی شهرستان بهار ایستگاه صلواتی و ۳ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم در بین عموم نماز گزاران جمعه توزیع شد و نیز میز خدمت ادارات کار و تعاون روستایی، شهرداری بهار و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار دایر شده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار