مسوول بسیج مداحان سپاه استان قم از برگزاری کنگره شهید«حسین مالکی نژاد» به‌عنوان شهید شاخص بسیج مداحان کشور همزمان با ۲۲ ذی‌الحجه مصادف با ۲۰ تیرماه جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۱۴۴۷
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳

کنگره ملی شهید«حسین مالکی نژاد» در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید رضا جدا در دیدار جمعی از مداحان شاخص و دست‌اندرکاران کنگره شهید حسین مالکی نژاد با آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس موسسه فقهی ائمه اطهار علیه الاسلام، عنوان کرد: حسین مالکی‌نژاد طی سال‌جاری از سوی سازمان بسیج مستضعفین کشور به‌عنوان شهید شاخص سال بسیج مداحان کشور انتخاب‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۲ ذی‌الحجه مصادف با۲۰ تیرماه جاری کنگره شهید مالکی‌نژاد در استان قم برگزار خواهد شد.

جدا، خاطرنشان کرد: در سطح استان قم هم‌افزایی و هم‌صدایی مطلوبی بین جامعه هیآت مذهبی شکل‌گرفته است.

سید احمد شمس از مداحان پیشکسوت استان قم نیز در بخشی از این جلسه، به بهانه شهادت حضرت میثم تمار، طی سالهای اخیر تلاش شده تا از مداحان شهید تجلیل بعمل بیاید.

وی اضافه کرد: حاج تقی زنگی، حاج علی زمانی و حسین مالکی‌نژاد و شهید عزیززادگان ازجمله مداحان شهید استان قم دوران دفاع مقدس است که طی یک یادواره ملی از مقام شامخ آن‌ها تجلیل خواهد شد.

شهید حسین مالکی نژاد در اولین روز از شهریور سال ۱۳۴۹ در شهر مقدّس قم به دنیا آمد و از همان دوران کودکی به خواندن قرآن و مدّاحی اهل‌بیت (ع) مشغول شد.

حسین در سال ۱۳۶۲ پا به جبهه گذاشت و در عملیات‌های مکرر شرکت کرد و سرانجام در ۱۲ مرداد ۱۳۶۶ در ۱۷ سالگی در شلمچه به شهادت رسید و در قطعه ۱۵ گلزار علی بن جعفر (ع) قم آرام گرفت.

انتهای پیام./

ارسال نظرات