خبرهای داغ:
شاهرود_ مدیر اداره فنی و زیربنایی جهادکشاورزی شاهرود گفت: در سال ۱۴۰۲، ۲۱ پروژه اجرای سامانه‌های نوین، ۲۴ پروژه احیا، مرمت و بازسازی قنوات و احداث خطوط انتقال آب تاکنون در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۵۲۱۰۶۵
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸

اجرای ۲۱ پروژه سامانه‌های نوین در شاهرودمصطفی شاکر در گفتگو با خبرنگار بسیج به مناسبت هفته جهادکشاورزی با اشاره به اقدامات مهم اداره فنی و زیربنایی مدیریت جهادکشاورزی شاهرود در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: اجرای ۲۴ پروژه سامانه نوین آبیاری در سطح ۵۰۰ هکتار با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از اراضی کشاورزی شهرستان شاهرود شامل سامانه‌های آبیاری موضعی، بارانی و کم فشار با هدف افزایش راندمان توزیع و مصرف آب در سطح اراضی کشاورزی انجام شد.
او افزود: برای اولین بار در سطح کشور اجرای سیستم آبیاری بارانی رین فلت برای کشت زعفران در سطح ۴۹ هکتار از اراضی شهرستان شاهرود انجام شد.
مدیر اداره فنی و زیربنایی مدیریت جهادکشاورزی شاهرود با اشاره به احیا، مرمت و بازسازی ۴۵ رشته قنات با اعتبار ۷ میلیارد و و ۷۹۶ میلیون تومان در سطح شهرستان، گفت: ۲۱ کیلومتر از رشته قنات با هدف حفظ و نگهداری منابع آبی و تثبیت دبی موجود آن‌ها انجام شد.
شاکر ادامه داد: اجرای ۴۵ پروژه انتقال آب از منابع آبی به اراضی کشاورزی به طول ۴۰ کیلومتر در سطح شهرستان با هدف افزایش راندمان انتقال آب انجام گردید.
او اضافه کرد: ۵ طرح احداث استخر ذخیره آب به حجم مجموع ۴۵۰۰ متر مکعب با هدف تنظیم حق آبه و مدیریت آب با اعتبار ۶۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اجرا شد.
مدیر اداره فنی و زیربنایی جهادکشاورزی شاهرود با اشاره به اجرای یک طرح مرمت جاده بین مزارع به طول ۲۰۰ متر با اعتبار ۱۷ میلیون تومان با هدف ازایش مدیریت مصرف آب در سطح مزرعه، افزود: اجرای یک طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی (تسطیح نسبی) در سطح ۴ هکتار با اعتبار ۵۰ میلیون تومان با هدف کاهش ضایعات محصولات کشاورزی انجام گردید.
او با اشاره به پروژه‌های در حال اجرا اداره فنی و زیرنایی در سال ۱۴۰۲ تا نیمه خردادماه، گفت: اجرای سامانه‌های نوین ۲۱ پروژه در ۱۵۰ هکتار و احیا، مرمت و بازسازی قنوات ۲۴ پروژه به طول ۷ کیلومتر و احداث خطوط انتقال آب ۹ پروژه به طول ۱۱ کیلومتر انجام شده است.
شاکر گفت: اعتبار سیستم‌های آبیاری واریزی به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۵۶۳۸۸ میلیون ریال است.
او اعتبار مرمت و احیای قنوات تخصیصی به شهرستان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری (ملی) در سال ۱۴۰۱، ۳۸۸۸۰ میلیون ریال اشاره کرد و افزود: اعتبار مرمت و احیای قنوات تخصیصی به شهرستان از محل اعتبارات استانی ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۲۱۹۰ میلیون ریال بصورت نقدی می‌باشد.
مدیر اداره فنی و زیربنایی جهادکشاورزی شاهرود گفت: پروژه‌های لوله انتقال آب از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری (ملی) می‌باشد که تخصیصی سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۴۰۵۰۰ میلیون ریال می‌باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار