خبرهای داغ:

ثبت ۲ درخت کهن‌سال «ابرسج» شاهرود در فهرست میراث ملی

شاهرود_ سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: درخت‌های کهن‌سال چنار و اورس روستای ابرسج در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شد.
کد خبر: ۹۵۱۸۵۱۰
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سروش هاشمی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: درختان چنار روستای ابرسج در خیابان امام خمینی (ره) روستای ابرسج شهرستان شاهرود واقع‌شده و دارای ۲۰۰ تا ۴۰۰ سال قدمت است و به شماره ۱۱۲۶ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شده‌اند.
او افزود: درخت ارس (اورس) روستای ابرسج در انتهای مسیر آبشار روستای ابرسج، شهرستان شاهرود واقع‌شده و دارای ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ سال قدمت بوده و به شماره ۱۱۰۰ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شده است.
هاشمی گفت: درخت اورس روستای ابرسج یکی از پنج درخت اورس تاریخی با قدمت ۲ هزار و ۵۰۰ سال در ایران است که در فهرست ثبت جهانی قرار دارند.
به گزارش بسیج؛ درختان چنار با تنه‌ای قطور و استوار ازجمله گونه‌های درختی پهن‌برگ‌اند که به دلیل زیبایی‌های خاص و منحصربه‌فرد خود به‌ویژه در فرم برگ‌ها و رنگ سفیدپوست تنه جلوه خاصی را در بافت مناطق مختلف ایجاد می‌کنند و با عنایت به مقاومت بالای آن در شرایط مختلف و استفاده از سایه آن در مناطق کویری از اهمیت زیادی برخوردار است.
درختان ارس (اورس) از رده سرویان و دارای برگ‌های سوزنی است و در مناطق کوهستانی رشد خواهد کرد و به‌عنوان درخت همیشه‌سبز یاد می‌شود.
ابرسج یکی از روستا‌های شهرستان شاهرود در بخش بسطام دهستان خرقان واقع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار