خبرهای داغ:

ویژه برنامه جشن دهه کرامت در سرخه برگزار شد

ویژه برنامه جشن دهه کرامت همراه با نشست تبیینی با محوریت فلسفه حجاب در پایگاه مقاومت بسیج حضرت آسیه (س) سرخه به اجرا درآمد.
کد خبر: ۹۵۱۷۶۷۶
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، جشن دهه کرامت همراه با نشست بصیرتی با موضوع فلسفه حجاب در نگاه شهید مطهری در جمع خواهران بسیجی پایگاه حضرت آسیه (س) این شهر در پایگاه برگزار شد.

فضه اسلامی طلبه حوزه علمیه در این برنامه ضمن عرض تبریک اعیاد دهه کرامت اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف بانوان فرمودند که حجاب یک ضرورت شرعی است و هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد و هیچ جای خدشه و شبهه‌ای نیست. حجاب یک واجب شرعی است.

او در ادامه با اشاره به فلسفه حجاب از نگاه شهید مطهری افزود: چهار فلسفه برای حجاب از نگاه شهید مطهری مطرح شده اول آرامش روانی دوم حفظ ارزش و بالا بردن احترام زن سوم استحکام پیوند خانوادگی و چهارم استواری اجتماعی است.

طلبه حوزه علمیه سه بعد فردی خانوادگی و اجتماعی را برای انسان معرفی کرد و گفت: حجاب از لحاظ فردی باعث آرامش روحی و روانی و کاهش التهابات کاذب می شود، از لحاظ خانوادگی کسی که از سمت همسر خود از لحاظ بصری و لمسی تامین شود نیاز به دیگری ندارد و نسبت به خانواده خود پایبندی بیشتری دارد، از لحاظ اجتماعی هم باعث تمرکز بیشتر افراد در فعالیت های کاری و کاهش انحرافات اجتماعی می‌شود.

اسلامی ادامه داد: شهید مطهری عامل دیگری را برای فلسفه حجاب بیان کردند و آن تاکید بر هویت سازی افراد است. حجاب کارکرد فرهنگی و هویت سازی پیدا کرده همه مسائلی که در مورد حجاب زنان ایرانی مطرح شده بیشتر به این مسئله بر می شود چرا که نشانه و هویت مسلمانی زنان است.

لازم به ذکر است این برنامه با مولودی خوانی فاطمه کرکه آبادی، پذیرایی و برپایی ایستگاه نقاشی و بازی ویژه کودکان همراه بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار