خبرهای داغ:

۴۰ درصد فرسودگی شبکه آب روستایی شاهرود/عدم رغبت سرمایه گذار‌ها در موضوع فاضلاب و تصفیه خانه

شاهرود_ مدیر آب و فاضلاب شهرستان شاهرود گفت: بالای چهل درصد شبکه آب روستا‌ها فرسودگی دارد و بالای ۱۵۰ کیلومتر شبکه فرسوده در شهر شاهرود داریم.
کد خبر: ۹۵۱۶۵۸۲
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

چهل درصد فرسودگی شبکه آب روستایی شاهرود/عدم رغبت سرمایه گذار‌ها در موضوع فاضلاب و تصفیه خانهبه گزارش خبرنگار بسیج، ابراهیم باقری در نشست خبری در خصوص تنش آبی با اشاره به اینکه تصفیه خانه شهرک فدک در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید، افزود: تاکنون پساب تصفیه خانه را سرمایه گذار نداشتیم که بخرد و فقط باغداران پایین دست متقاضی هستند و منتظریم که سرمایه گذار بیاید.
او با بیان اینکه فاضلاب کار پرهزینه است و اعتبارات میلیاردی دارد، گفت: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار فاضلاب داشتیم که بخشی تخصیص یافته و هم تصفیه خانه و هم فاضلاب را ایجاد کردیم و ۱۵ هزار شبکه فاضلاب نصب و وصل است.
مدیر آب و فاضلاب شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: تکمیل تصفیه خانه و اجرای فاضلاب را دولت به بخش خصوصی واگذار کرده است تا کار را انجام دهند و پساب بگیرند و در این راستا بخش خصوصی وارد نشده است.
باقری با اشاره به فراخوان مجدد برای تصفیه خانه و فاضلاب شهری، تصریح کرد: تا الان سرمایه گذاری راغب نبوده که بیاید برای پساب در صورتی که ۴۰ لیتر بر ثانیه پساب تولید می‌شود.
او به قراداد‌های این اداره نیز اشاره کرد و افزود: تمام قرداد‌ها از طریق سامانه بارگذاری می‌شود و آن‌ها که اجازه شرکت دارند ورود پیدا می‌کنند و قرارداد‌ها را استان می‌بندد و سامانه‌ای است.
مدیر آب و فاضلاب شهرستان شاهرود، با تاکید بر اینکه هدر رفت آب چاه‌های شرب کاملا ایمنی دارند و یک قطره خروجی آب نداریم، گفت: مخازن آبی ما هم مکانیکی است مگر شرایط خاصی باشد که فلوتر عمل نکند و مخزن آبش سرریز شود.
باقری با اشاره به فرسودگی شبکه بویژه در سطح روستاها، اظهار کرد: در بالای چهل درصد روستا‌ها شبکه فرسودگی داریم و بالای ۱۵۰ کیلومتر شبکه فرسوده در شهر شاهرود دارد و با اعتبارات کار پیش می‌رود و اصلاح شبکه با توجه به اعتبارات است.
او ادامه داد: پرت شبکه آب در استان متوسطه ۲۳ درصد است و در شهر شاهرود دو درصد بالاتر است و درخواست تخصیص اعتبارات دو هزار میلیارد ریالی از کشور برای اصلاح شبکه دادیم، اما محدودیت‌ها در کشور وجود دارد.
مدیر آب و فاضلاب شهرستان شاهرود با بیان اینکه لایروبی قنوات را با توجه به اعتبارات هر سال داریم، افزود: در بحث تامین آب میان مدت و دراز مدت طرح‌های داشتیم که تاکنون به نتیجه نرسیده است که از جمله چشمه سار‌های قطری و حفر چاه در آن منطقه و انتقال آب سد کالپوش بوده است.
وی در خصوص درآمد این اداره گفت: از زمانی که آب روستایی نیز به آب شهری اضافه شده است درآمد ما کمتر شده است و زیاندهی داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار