خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

دختران باید آماده پرچمداری مسیر شهدا باشند/ حجاب خاکریز اصلی بانوان

تبریز- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با بزرگداشت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) تاکید کرد: دختران باید آماده پرچمداری مسیر شهدا باشند.
کد خبر: ۹۵۱۳۷۸۷
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رضا عباسی در جشن روز دختر حوزه ام حبیبه سپاه تبریز، با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر و رشادت ایثارگران در آن، افزود: دختران باید بدانند در تاریخ کشورمان چه اتفاقاتی رخ داده و سوم خرداد خرمشهر چگونه و با چه شرایطی آزاد شد.

وی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس مردان در جنگ حماسه سازی کردند و مادران و دختران هم پای آن ها ایستادند و بسیاری از خانواده ها خانه و زندگی خود را از دست دادند.

دریادار عباسی ادامه داد: در همه برهه ها و  در ادوار گذشته بخش هایی از کشور جدا شد ولی در دفاع مقدس با رشادت رزمندگان و ایثار شهدا وجبی از خاک کشورمان جدا نشد و این مهم را دختران ما باید ارج نهند و از آن با صیانت از حجاب خود دفاع کنند چراکه امروز رخنه دشمن هجمه به ارزش زنان و حجاب است.

وی گفت: حجاب خاکریز اصلی دختران و بانوان ایران در دفاع از کشورمان است، ارزشی که با خون شهدا تا امروز پاس داشته شده و امروز دختران ما باید رعایت شئونات اخلاقی و اجتماعی این سنگر را حفظ کنند که دشمن تلاش دارد با آن به نظام و انقلاب ضربه وارد کند.

دریادار عباسی با بیان اینکه دشمن از هر بهانه ای برای ضربه به نظام استفاده می کند، اظهار کرد: امروز دشمن بداند ایران در حیاط خلوت آن ها حضور می یابد که نمونه آن حضور ناو 86 ایران بود که چند روز گذشته پس از هشت ماه قهرمانانه وارد کشور شد.

وی افزود: نیروهای این ناو در طول این همه مدت از خانواده دور بودند تا حماسه سازی کنند و با همه اتفاقات تلخ و شیرینی که برای آن ها افتاده، نتوانستند در شادی و غم خانواده در کنار آن ها باشند ولی هشت ماه دوری از خانواده را به خاطر اهتزاز پرچم کشورمان در دنیا تحمل کردند.

دختران باید آماده پرچمداری مسیر شهدا باشند/ حجاب خاکریز اصلی بانوان

معاون فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جشن گفت: اسلام دنبال عقب نشینی بانوان نیست چراکه بانوان با رعایت شیونات اجتماعی می توانند مدارج علمی و اجتماعی خود را ارتقا دهند و زنان تاریخ ساز ما این گونه بودند و دشمن از این هراس دارد و با آن به مقابله برخاسته است.

حجت الاسلام حیدرزاده افزود: همراهی بانوان با مردان در زمان های سخت چون دفاع مقدس از عرصه های بود که زنان این نقش اجتماعی خود را نشان دادند.

دختران باید آماده پرچمداری مسیر شهدا باشند/ حجاب خاکریز اصلی بانوان

جشن میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر حوزه ام حبیبه(س) سپاه تبریز به همت بسیجیان پایگاه نور در سالن همایش پارک موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی با بخش های مختلف فرهنگی و هنری برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار