خبرهای داغ:

توجه به مشاغل خانگی مهمترین سازوکار ایجاد اشتغال پایدار است

رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: توجه به مشاغل خانگی و خرد از مهمترین سازوکارهای ایجاد اشتغال پایدار برای بانوان است.
کد خبر: ۹۵۱۱۳۶۳
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰

مینا بیابانی، رئیس بسیج جامعه زنان کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان اظهار کرد: طرحی مبتنی بر توانمندسازی بانوان جویای کار و با محوریت زنان سرپرست خانوار از سوی بسیج جامعه زنان با جدیت دنبال می شود.

وی با بیان اینکه در بحث توانمندسازی بانوان و اشتغال پایدار بانوان تأکید بر ایجاد اشتغال خانگی است، گفت: بانوان به عنوان رکن اصلی خانواده و نقش و مسئولیتی که در تربیت فرزندان دارند؛ حضورشان در خانواده بیار مهم و حائز اهمیت است و بنابراین سعی کرده ایم که در حوزه ایجاد اشتغال پایدار بانوان تمرکز اصلی خود را بر مسئله اشتغال خانگی قرار دهیم.

رئیس بسیج جامعه زنان تأکید کرد: امسال نیز قصد داریم نسبت به مهارت افزایی تعداد قابل توجهی از بانوان در استان ها و شهرستان های مختلف کشور متناسب با صنایع و مشاغلی که در هر استان وجود دارد، اقدامات خود را بیش از پیش توسعه دهیم.

بیابانی با اشاره به اینکه طی سال جاری دوره های توانمندسازی را طراحی و به استان های سراسر کشور ابلاغ کرده ایم گفت: امروز یکی از کارگاه های تولید پوشاک در شهر سمنان افتتاح شد؛ مبنا در افتتاح این کارگاه تولیدی این بوده است که قبل از راه اندازی دوره های توانمندسازی ویژه بانوان جویای  کار و سرپرست خانوار برگزار شود و به عبارتی شرط اشتغال در این کارگاه تولیدی گذراندن دوره های توانمندسازی و کسب مهارت های لازم است.

وی بیان کرد: ایجاد این کارگاه های تولیدی علاوه بر اینکه تعداد بسیاری از بانوان اوقات فراغتشان را با اشتغال به کار در این کارگاه ها می گذرانند، در بحث کمک به معیشت خانواده هایشان نیز بسیار کمک کننده و نقش آفرین هستند.

رئیس بسیج جامعه زنان با اشاره به نقش بانوان در تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» گفت: زمانی تورم مهار می شود که تولید رشد و گسترش یابد.

بیابانی خاطرنشان کرد: امروز در سراسر استان های کشور شاهد راه اندازی کارگاه های بسیار خوبی اعم از کارگاه های سفالگری، صنایع دستی، پارچه بافی، حوله بافی و دیگر کارگاه های تولیدی هستیم و امیدواریم بتوانیم در سطح کشور و از جمله در استان سمنان اشتغالی پایدار ویژه بانوان ایجاد کنیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار