خبرهای داغ:

اجرای 220 فعالیت توسط 100 گروه جهادگر بسیج سازندگی در سمنان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان گفت: امسال در هفته بسیج سازندگی در سطح سمنان 220 فعالیت توسط 100 گروه جهادی این شهرستان اجرا می شود.
کد خبر: ۹۵۱۰۱۱۸
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سرهنگ مرتضی عبداللهی در نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن جلسات سپاه ناحیه سمنان برگزار شد با اشاره به شکل‌گیری بسیج سازندگی در اردیبهشت‌ماه 1379 به‌فرمان و تدبیر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: این قشر از ابتدای تأسیس تا به امروز خدمات و فعالیت‌های گسترده‌ای در بخش‌ها و عرصه‌های مختلف داشته است.

وی با بیان اینکه دولت‌ها به‌تنهایی توان برطرف کردن همه محرومیت‌ها و انجام همه ساخت‌وسازها را ندارند، گفت: استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی و بسیج در حوزه ساخت و ساز کمکی بزرگ به دولت‌ها در امر عمران و آبادانی کشور و رفع محرومیت‌هاست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر استفاده از نیروی جوانی برای سازندگی کشور گفت: یکی از اهداف و رویکردهای بسیج سازندگی غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه کار تلاش است که نتیجه آن را در کمک این نیرو به دولت در توسعه مادی و معنوی کشور شاهد هستیم.

سرهنگ عبداللهی با بیان اینکه بسیج سازندگی با استفاده از ظرفیت مردم در عرصه‌های مختلف سعی کرده است همیشه یار و یاور دولت باشد، بیان کرد: امروز ما شاهد این هستیم که گروه‌های بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی بسیار مختلف و متعددی در عرصه‌های تخصصی از جمله گروه‌های جهادی مهندسی، عمرانی، کشاورزی و پزشکی، اصناف و معلمان در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه بسیج محلات برای خدمات‌رسانی عمومی و بسیج اقشار برای خدمت‌رسانی تخصصی سازمان دهی شده‌اند تا به مجموعه دولت کمک کنند و این اتفاقی بسیارارزشمند است، گفت: بسیاری از پروژه‌های بزرگ ملی و منطقه‌ای، استانی و شهرستانی امروز به دستان گروه‌های جهادی انجام و یا در حال اجراست؛ برای مثال در شهرستان سمنان اجرای پروژه‌های آب‌رسانی، لایروبی قنات‌ها، ترمیم و مرمت و یا ساخت استخرهای ذخیره آب در روستاها و کمک به آسفالت راه‌های بین مزارع و دیگر اقدامات زیرساختی که مجموعه‌های دولتی توان این حجم از ساخت و ساز را شاید نداشته باشند و این گروه‌های جهادی هستند که به کمک بی‌منت در خدمت جمهوری اسلامی می‌آیند تا مجموعه‌های دولتی به اهدافی که طراحی کرده‌اند دست یابند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان با اشاره به اینکه کمک به محرومیت‌زدایی و عمران و آبادانی روستاها از دیگر اقدامات و اهداف بسیج سازندگی است، عنوان کرد: بسیاری از پروژه‌ها وقتی که از ظرفیت مردمی استفاده می‌شود با کمترین هزینه به نتیجه می‌رسند.

سرهنگ عبداللهی با اشاره به شعار سال‌های مختلف که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری می‌شود گفت: بحث مردمی کردن اقتصاد بر مبنای عمل به منویات رهبری یکی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی است.

وی خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی در مجموعه شهرستان سمنان در قالب بیش از 100 گروه جهادی در حال فعالیت است که از این تعداد 37 گروه جهادی فعال خواهران و 42 گروه فعال برادران، 10 گروه جهادی در روستاها و 11 گروه جهادی در عرصه‌های تخصصی در اقشار مختلف بسیج شکل گرفته و مشغول فعالیت هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان بیان کرد: امسال در هفته بسیج سازندگی حدود 60 عرصه را هدف‌گذاری کرده‌ایم که بالغ بر 220 فعالیت در سطح شهرستان گروه‌های جهادی در این عرصه‌ها در رزمایش‌های مواسات، در بخش ساخت و ساز و عمران و آبادانی به ایفای نقش خواهند پرداخت.

سرهنگ عبداللهی از جمله فعالیت‌هایی که در طول هفته بسیج سازندگی امسال در دستور کار قرار گرفته است را پاک‌سازی آفت درختان زیتون سطح شهرستان سمنان با انعقاد تفاهم‌نامه با شهرداری سمنان عنوان کرد و ادامه داد: افتتاح نیروگاه‌های خورشیدی در شهرستان سمنان به همت بسیج سازندگی در دستور کار قرار گرفته است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار