خبرهای داغ:
معلم بسیجی و کنشگر اجتماعی:

بزرگترین رسالت هر معلمی تسهیل و تسریع در تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی است/ مدرسه ، منزل حیات بخش نظام فرهنگی و تمدن آفرین جامعه است

مائده قنبرپور گفت: خطیرترین منابع انسانی کشور نسل نوجوان و جوان هستند که تربیت آنها به دست انبیاءِ تبیین گرِ زمان، یعنی معلمان گرانقدر می‌باشد.
کد خبر: ۹۵۰۸۹۶۰
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

بزرگترین رسالت هر معلمی تسهیل و تسریع در تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی  است/ مدرسه ، منزل حیات بخش نظام فرهنگی و تمدن آفرین جامعه  است

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم با سرکار خانم مائده قنبرپور معلم بسیجی شهرستان گالیکش مصاحبه ای ترتیب دادیم که در ادامه می خوانید:

 

ابتدا بیوگرافی مختصری از خودتان بفرمایید.

مائده قمبرپور  هستم معاون پرورشی آموزشگاه محدثه محله ی شهید پرور اوغان گالیکش و فرمانده پایگاه حضرت رقیه س بسیج فرهنگیان، کنشگر فرهنگی استان،عضو هیات اندیشه ورز و قرارگاه عفاف و حجاب، سرمربی صالحین، مبلغ دینی.

 

به عنوان فردی که سالیان متمادی تدریس موفق داشته‌اید از علاقه خود به معلمی و عناوینی که در این دوران کسب کرده‌اید، بگویید؟

بنده از کودکی در محافل فرهنگی و تربیتی و بزرگ شدم.  با مجموعه های ارزشی مثل بسیج و سازمان تبلیغات از کودکی تعامل داشتم و اززمان دانش آموزی تاکنون همیشه راغب و فعال و دغدغه مند برنامه های فرهنگی بودم .به گونه ای که اکنون که معلم شده ام آموزگاران خودم که با بنده همکار شده اند  تلطیفا  این مطلب را تایید می‌کنند که شما از ابتدا در همین وادی و عرصه بودین و در همان علاقه مندی خود شاغل  شدین و در ادامه ی همان مسیر به کار گرفته شدین‌. کسب رتبه های برتر قرآنی ،اجلاسیه نماز،جشنواره های گام دوم انقلاب، علمدار،لاله های روشن،هنرهای آوایی ، تولید محتوای مجازی و نماهنگ و... در سطح شهرستان و استان از جمله مواردی است که بلطف خدا بدست آوردیم .

 

شما در زمینه اردوهای جهادی نیز فعالیت دارید چه توصیه ای به همکاران خود در این زمینه دارید؟

در توزیع بسته های معیشتی به دانش آموزان کم برخوردار، بازسازی و تجهیزمدارس، پویشهای فرهنگی میدانی و فعالیت هیات های دانش آموزی  در سطح استان و شهرستان با کمک تشکل ها و گروه های دانش آموزی در راستای گام دوم انقلاب اسلامی اقداماتی خوب انجام دادیم .

 

مدرسه ی ایده آل از نظر شما در خصوص تربیتی و آموزشی چه مدرسه ایی است؟

مدرسه ، منزل حیات بخش نظام فرهنگی و تمدن آفرین جامعه  است؛ مدرسه ای ایده آل است که بیشترین سهم در سازه ی مهندسیِ عملیاتیِ آن ، مولّدِ دانش  و فرهنگ ِغرور ملی ،غیرت دینی ،روحیه ی خدمت ،حامی ابتکار و خلاقیت ،فهیم و بصیر سیاست  در معماری آن جلوه کند و بدرخشد.

 

در یک جمله معلمی رو توصیف کنید.

معلمان موثرترین موتور پیشران  نیروهای جریان ساز و تمدن ساز طراز انقلاب هستند.

 

به نظر شما رسالت و مسئولیت یک معلم بسیجی چیست؟

خطیرترین منابع انسانی کشور نسل نوجوان و جوان هستند که تربیت آنها به دست انبیاءِ تبیین گرِ زمان؛ یعنی معلمان گرانقدر می‌باشد. رسالت یک معلم،تربیت نسلی با هویت ملی و اسلامی- ایرانی، دارای اعتمادبه نفس، مقاوم، مطلع از اندیشه‌های امام و آرمانها، مولد علم و کارآمد است. بزرگترین  رسالت یک معلم بسیجی و هر معلمی تسهیل و تسریع و تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی  است.

 

در صورتی که دوباره انتخاب شغل می کردید آیا غیر از معلمی شغل دیگری را انتخاب می کردید؟

بانوان در هر ساحتی باشند از یک نگاه همیشه رسالت معلمی دارند چه در ساحت خانواده ، چه در عرصه ی اجتماع و مدرسه .و این بزرگترین کرامت و  نعمت و افتخاری است که خداوند  به یک زن عطا کرده است. و به تعبیر امام راحل، زنان انسان ساز هستند .و این همان ،حقیقت و  رسالت معلمی است.

 

آیا در جشنواره های مختلف کسب مقام هم داشته اید؟ لطفا بیان کنید

بله. به لطف شهدا، امسال به عنوان معاون پرورشی  نمونه شهرستان و منتخب به استانی در داوری و ارزیابی بالاترین امتیاز را کسب کردم.در سال‌های گذشته هم در عرصه های مختلف رتبه های برتری را کسب نمودم. بنده چون بیشتر در حوزه ی فرهنگی و پرورشی فعالیت میکنم ،در پویش ها و جشنواره های مختلف فرهنگی فعال هستم و در رشته های مختلف در سطح شهرستان استان کشور رتبه های برتری کسب کردیم .فعالیتهای میدانی ما در جهت گفتمان امامین انقلاب شتاب بیشتری گرفته است.

در شهرستان گالیکش با کمک دلسوزان انقلاب و روحیه ی انقلابی مسئولین ، اقدامات خوبی برای اولین بار در حوزه ی دانش آموزان انجام شد از جمله برای اولین باردر سالگرد سردارسلیمانی  اعزام دانش آموزان  به کرمان و ایجاد موکب دانش آموزی با چهار هزار بسته فرهنگی اقدامی ارزشمند و موثر در سطح کشوری بود و برای اولین بار اعتکاف دانش آموزی بنات الزهرا س با برنامه های جذاب و متنوع انجام شد که هم استقبال خانواده ها هم دانش آموزان و هم مردمی محلی را بدنبال داشت . دختران انقلابی ما در شهرستان گالیکش در جشنواره هایی مثل هنرهای آوایی، قرآنی ،و تولید نماهنگ و محتوای مجازی کارهای شایسته ای انجام دادن که در سطح کشوری در پیام رسان های داخلی  بیش از ۲۰۰ هزار بازدید خورد و جریان ساز شد.

 

برای سایر همکاران چه توصیه ای دارید تا در کار تدریس و ارتباط با دانش آموزان موفق باشند؟

اگر جامعه را به یک ساعت تشبیه کنیم ، عقربه های آن را به نسل نوجوان و جوان، و موتور حرکت این زمان سنج مهم را به  معلمان گرانقدر  ،اهمیت و حساسیت جایگاه ایشان واضح و متقابلا اهمیت و حساسیت نحوه ی ارتباط و تعامل با دانش آموزان بر همه مبرهن میشود. عقبگرد، ایستایی ،شتاب زمانی و پویایی یا خمودگی کشور بسته به منش و نگرش معلمان در برخورد با نسل جوان دارد.

باید در سایه ی بلند و منیع امام خامنه ای مد ظله العالی با آگاهی لازم و دانش و تعامل سازنده این منابع خطیر را از گزند جهالت و مسمومیت مدرن غرب،تهاجم فرهنگی و روزمرگی ناشی از القاء ناامیدی حفظ کرد و پیشگامان و فرزانگانی  شتاب دهنده به تحقق تمدن اسلامی در بستر گام دوم انقلاب به جهان تقدیم نمائیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار