خبرهای داغ:
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان:

۵ هزار بی‌سواد و کم‌سواد در همدان زیرپوشش طرح‌های سوادآموزی قرار گرفتند

همدان-معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان گفت: در راستای عدالت آموزشی سال گذشته ۵ هزار بی‌سواد و کم‌سواد در این استان زیرپوشش طرح‌های سوادآموزی قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۵۰۷۱۵۱
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، منوچهر توسلی‌کیا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در راستای عدالت آموزشی سال گذشته ۵ هزار بی‌سواد و کم‌سواد در این استان زیرپوشش طرح‌های سوادآموزی قرار گرفتند، اظهار کرد: این سواد آموزان در راستای سیاست محرومیت‌زدایی و عدالت آموزشی در مناطق محروم، مرزی، حاشیه‌نشین و افراد بازمانده از تحصیل با تلاش همه همکاران در واحد سوادآموزی و آموزش‌دهندگان زیرپوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار گرفتند.

وی استفاده از ظرفیت‌های جهادی و مردمی در سوادآموزی را از دیگر رویکردهای جدید سوادآموزی برشمرد و افزود: ریشه‌کنی بی‌سوادی از برنامه‌های مهم و راهبردی است که در این راستا شناسایی، جذب و باسواد کردن افراد ۱۰ تا ۴۹ سال در استان با تلاش و جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان، نقش مدیران و رؤسای آموزش و پرورش را در پیشبرد اهداف سوادآموزی بی بدیل دانست و ادامه داد: جایگاه مدیران در حوزه سوادآموزی به‌عنوان دبیران شورای پشتیبانی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی و پیشبرد اهداف این حوزه قابل قدردانی است.

وی با اشاره به درصد بالای باسوادی استان همدان بیان کرد: با وجود کاهش بی‌سوادان و کم‌سوادان در استان، در حال گذر از مرحله کمی به مرحله کیفیت‌بخشی آموزشی و بهبود کیفی فعالیت‌ها قرار گرفته‌ایم و هدف ما افزایش سواد در تمامی زمینه‌های اجتماعی، ارتباطی و مهارتی است.

توسلی‌کیا تقویت نظارت‌های کاربردی برای بهبود کیفیت آموزش را یکی از اهداف مهم سازمان در سال جدید برشمرد و اظهار داشت: برهمین اساس تحقق این مهم نیازمند حمایت ویژه مدیرکل و اهتمام مدیران و رؤسای آموزش و پرورش، کارشناسان و ناظران آموزشی است.

وی ابراز امیدواری کرد که با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود شاهد ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های سوادآموزی در سال تحصیلی آینده باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات