خبرهای داغ:
حجت الاسلام نجاری:

امروز قدرت دنیا در سایه علم قرار گرفته است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: قدرت دنیا امروز در سایه علم قرار گرفته است و این نتیجه علم و جایگاه معلم در دین اسلام و نظام اسلامی است.
کد خبر: ۹۵۹۴۶۹۸
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در جمع کارکنان سپاه ناحیه بهار ضمن تبریک فرا رسیدن هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج و شعار برگزیده شده سال «بسیج، تعالی معرفتی، نشاط معنوی» اظهار کرد: معاندان اسلام و انقلاب در چنین ایامی بزرگ معلم تاریخ را به شهادت رساندند که فقدان چنین شخصیتی در کشور جبران نشده، روز شهادت علامه مطهری روز خسران کشور است، که دریای مواج علم و معنویت با خسران و زیان جبران ناپذیر مواجه شد.

وی تصریح کرد: تجلیل و تکریم از مقام شامخ مربی و استاد در نظام جمهوری اسلامی؛ تجلیل و تکریم از ذات احدیت و عظمت تعلیم و تعلم است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان افزود: اولین معلم در نظام هستی ذات احدیت است و معلم و مربی به کاروان تعلیم و تعلم ذات احدیت پیوسته و معلم به ذات احدیت اقتدا کرده بنابراین کار علمی جاودانه خواهد ماند و خداوند معلم اول بشریت است، از این رو خداوند در این حوزه ربوبیت، انسان را خلیفه خود قرار داده تا به عنوان مظهر الوهیت، در جامه ربوبیت درآید و دیگر موجوداتی را که امکان پرورش دارند پرورانده و به جایگاه شایسته و بایسته آنها برساند.

وی در ادامه با اشاره به ظهور و بروز اسماء الهی در مقام احدیت و مقام واحدیّت عنوان کرد: تمام مخلوقات و هستی ظهور و بروز اسماء الهی است، اگر فردی عالم، دانشمند و مربی است وی بخشی از تجلی و مظهر "اسم علیم ذات احدیت استاد، معلم و دانشمند؛خداست" و اهل علمی که تجلی اسم علیم خدا هستند بعد از دفن شدن، در سال‌ها و قرون متفاوت زنده تر میشودو شخصیتی همچون شهید علامه مطهری  روز به روز زنده تر و جاودانه تر میشود.

نجاری افزود: حضرت امام(ره) تجلی اسم علیم خداست و انقلاب اسلامی محصول چنین تجلی و ظهور و بروزی است و محصول عرفان امام(ره) است؛ چرا که فردی در سفر چهارم تمام مخلوقات و موجودات را مظهر و تجلی ذات احدیت دید، موانع به مقصد رسیدن  همه موجودات و مسیر وصول به ذات احدیت را مشاهده کرد، سالک وظیفه خود می‌داند که دست یکایک مردم را برای رسیدن به سرمنزل مقصود بگیرد و حضرت امام (ره) که فرایند چهار مرحله‌ای را طی کرده بود نمی‌توانست نسبت به افراد جامعه و نظام هستی بی‌تفاوت بماند و با انقلاب اسلام زمینه هدایت همه انسان‌ها را فراهم کرد و معلم و استاد نیز چنین هستند و تجلی‌ اسم علیم خداوند بوده و کار خدایی می‌کنند.

 وی با تاکید بر اینکه معلم حق حیات بر انسان‌ها در جامعه دارد و جبران آن به صورت مادی امکانپذیر نیست، گفت: ما نباید ولی نعمتان خود را، معلمان و مربیان و اساتید به ویژه مربیانی که مسائل دینی و اعتقادی را به ما یاد می‌دهند فراموش کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان عنوان کرد: امروز باید در مقابل عظمت علم و معلمین و مربیان خضوع و خشوع انجام دهیم که کاری خدایی دارند و باید توسط حاکم جامعه و مردم تجلیل شوند و همیشه در هر مقام و منسبی مدیون معلمان باشیم، که عظمت کشور و نظام اسلام توسط معلمین و زحمت‌کشان آموزش و پرورش رقم خورده و عظمت معلم باید همچنان مثل نگاه پیامبر و ذات احدیت بالا نگه داشته شوند.

وی اظهار کرد: ابرقدرت‌ها محتاج پیشرفت‌های علمی ما در عرصه‌های مختلف هستند چراکه هر کشوری عالم و دانشمند زیاد داشته باشد ابرقدرت است و قدرت دنیا امروز در سایه علم قرار گرفته است و این نتیجه علم و جایگاه معلم در دین اسلام و نظام اسلامی است.

نجاری گفت: مطالبه امروز شهید مطهری انجام دین ما و مراکز علمی و دانشگاهی نسبت به این شهید و ادامه مسیر شیوه ایشان است که برای هر نیازی تالیف و پاسخی داشتند و نباید به بزرگداشت‌ها و مراسم‌ها و نصب چندین بنر برای ادامه دادن مسیر این استاد شهید اکتفا کنیم‌ چراکه بزرگداشت چنین استادی، ادامه دادن راه او و شبیه کردن خود به ویژگی‌ها و خصوصیات او است که به همه به عنوان معلم آرمانی معرفی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار