خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

روز جهانی قدس، زنده نگهداشتن روحیه مقاومت در منطقه است

شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت:زنده نگهداشتن روحیه مقامت را از برکت‌های روز جهانی قدس است و این راهپیمایی‌ها در طول تاریخ چند دهه گذشته، جلوگیری از روند عادی سازی کشور‌ها با رژیم پلید صهیونیستی است.
کد خبر: ۹۵۰۴۷۴۳
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸

روز جهانی قدس، زنده نگهداشتن روحیه مقاومت در منطقه استبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلای پیامبر اعظم (ص) با اشاره به ابتکار امام خمینی (ره) مبنی بر نامگذاری روز قدس، اظهار کرد: ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ امام خمینی (ره) یک پیشنهاد ابتکاری ارایه دادند که هیچ فردی فکر نمی‌کرد این پیشنهاد در جهان اسلام و جبهه مقاومت تا به این میزان تاثیرگذار باشد.
او با بیان اینکه با گذشت بیش از ۴۴ سال از آن پیشنهاد، ملت‌های مسلمان در تمامی جهان هنوز روز قدس را گرامی می‌دارند، ابراز کرد: یکی از برکت‌های این ابتکار، مردمی‌سازی جریان قدس بود؛ پیش از این دولت‌های عربی و ضعیف دوست داشتند بیشتر قدس عربی و دولتی باشد، اما امام راحل قدس را از حصار دولت‌ها و عربیت آزاد و جهانی کرد.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مساله قدس اسلامی و انسانی است، اظهار کرد: همه آزادیخواهان عالم و هر فرد منصف و معتقد به حقوق بشر باید نسبت به مساله فلسطین توجه داشته باشد.
امینی، زنده نگهداشتن روحیه مقامت را از برکت‌های این ابتکار عمل امام راحل خواند و گفت: یکی از برکت‌های راهپیمایی‌ها در طول تاریخ چند دهه گذشته، جلوگیری از روند عادی سازی کشور‌ها با رژیم پلید صهیونیستی است.
روز جهانی قدس، زنده نگهداشتن روحیه مقاومت در منطقه استاو با بیان اینکه بهترین ضربه‌ای که به روند عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی زده شد از ناحیه ورزشکاران جهان اسلام به ویژه ملت بزرگ ایران بود، ابراز کرد: ملت ما به توصیه امام راحل سالهاست که حمایت از ملت فلسطین در عرصه‌های مختلف را در دستور کار قرار داده است.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه آمریکا و انگلیس و برخی کشور‌های اروپایی حامی این رژیم جعلی هستند، افزود: این کشور‌ها طی سالیان متمادی بیشترین حمایت را از این رژیم کودک کش و نژاد پرست انجام داده‌اند.
امینی با بیان اینکه کشور‌های منطقه و دنیای اسلام و آزادیخواهان جهان همواره از حمایت فلسطین دست بر نمی‌دارند، اظهار کرد: کشور‌های قلدر، بی منطق و استکباری حمایت‌های مستمر از یک رژیم غاصب را با هزینه‌های فراوان در دستور کار دارند.
شاهرود ۲۰۰ لیتر برثانیه کمبود آب دارد
امام جمعه شاهرود در بخش دیگری، به مشکل کمبود ۲۰۰ لیتر برثانیه آب آشامیدنی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: شاهرود محروم از آب پایدار است و هم اکنون برای تامین آب آشامیدنی از منابع آب‌های زیرزمینی در عمق ۳۰۰ متری استفاده می‌شود.
روز جهانی قدس، زنده نگهداشتن روحیه مقاومت در منطقه استاو تامین آب پایدار را از رفع مشکل بیکاری، ارزانی، اشتغال و رفاه مهمتر خواند و افزود: اگر آب پایدار نباشد همه در خطر هستند و این هشدار را باید مسوولان شهرستان، استان و کشور جدی بگیرند.
امینی با بیان اینکه آب آشامیدنی نباید مورد استفاده صنعت قرار گیرد، ابراز کرد: مسوولان باید با برنامه‌ریزی درست و اقدام فوری زمینه استفاده صنعت را از تصفیه فاضلاب شهری فراهم کنند.
امام جمعه شاهرود به آغاز عملیات اجرایی مصلای پیامبر اعظم (ص) در سال ۱۳۸۸ اشاره کرد و گفت: تاکنون برای ساخت این مجموعه ۲ میلیارد و ۷۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کمک مردمی و چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبارات دولتی استفاده شده است، اما هنوز تا اتمام این مصلا نیاز به اعتبارات زیادی داریم.
روز جهانی قدس، زنده نگهداشتن روحیه مقاومت در منطقه استاو با بیان اینکه باید نگاه مسوولان و مردم به مصلا‌ها تغییر پیدا کند، افزود: این مجموعه فقط برای برگزاری نماز جمعه در پایان هر هفته نیست، بلکه می‌توان در تمامی روز‌ها برای اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و برپایی نمایشگاه دایمی کتاب از آن بهره برد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار