خبرهای داغ:
استاندار گلستان:

لایروبی ۸۰درصدی کانال آشور در خلیج گرگان/ اجرای طرح علاج‌بخشی خلیج گرگان

دکتر زنگانه با اشاره به اجرای طرح علاج‌بخشی خلیج گرگان گفت: ۸۰درصد کانال آشور در خلیج گرگان لایروبی شده است.
کد خبر: ۹۵۰۰۷۴۵
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴

لایروبی ۸۰درصدی کانال آشور در خلیج گرگان/ اجرای طرح علاج‌بخشی خلیج گرگان

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ علی‌محمد زنگانه در بازدید میدانی از روند لایروبی خلیج گرگان اظهار داشت: لایروبی کانال آشوراده در خلیج گرگان به‌عنوان یکی از کانال‌های اصلی ارتباطی بین خزر و خلیج گرگان با سرعت در حال انجام است.

وی ادامه داد: خوشبختانه لایروبی کانال آشور 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برنامه بر این است در خردادماه لایروبی این کانال به‌صورت کامل اجرا شود.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم در ساحل بندرترکمن لایروبی از اسکله تا جزیره آشوراده بود که این اقدام نیز انجام شده است و در زمان حاضر قایق‌ها با شرایط مطلوب‌تری در حال تردد هستند.

زنگانه بیان کرد: براساس دستور رئیس جمهور و مصوبه شورای‌عالی اجرای طرح در منطقه 22هکتاری و 138هکتاری طرح باید در سال جاری اجرا شود که اقدامات آن در مسیر اجراست.

وی اضافه کرد: علاج‌بخشی خلیج گرگان یک بسته عملیاتی است که لایروبی کانال آشور بخشی از آن است و همزمان باید تغذیه مصنوعی خلیج از طریق پمپاژ آب از خزر به خلیج و تأمین حق‌آبه خلیج از آب مازاد مازندران، نکارود و قره‌سو نیز اجرایی گردد.

استاندار گلستان بیان کرد: اگر خلیج لایروبی نشود و در نهایت خشکی خلیج اتفاق بیفتد 60 هزار هکتار کانون ریزگرد نمکی در شمال کشور ایجاد خواهد شد که استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

زنگانه افزود: خلیج گرگان تحت هر شرایطی باید احیا شود و این به‌نفع کل مردم و کشور است و ما در این مسیر با جدیت در حال پیشرفت هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار