مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

تاریخچه مقاومت بوشهر بالی برای صدور گفتمان انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام قادری در دیدار علما و روحانیون شیعه و سنی استان با رئیس جمهور، تاریخچه مقاومت بوشهر را بالی برای اوج‌گیری استکبارستیزی و صدور گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه خلیج فارس دانست.
کد خبر: ۹۴۹۶۸۸۲
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد قادری در دیدار علما و روحانیون شیعه و سنی استان، با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر، گفت: ایستادگی و مقاومتی، چون نخل و دلی دریایی در این مردمان را باید از شاگردی اهل بیت علیهم السلام، چون «تمیم بن احمد سیرافی» که به دو واسطه از امام صادق علیه السلام نقل روایت می‌کند، تا فضلایی، چون ابن نوح سیرافی که مشایخ نجاشی و شیخ طوسی است، جست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در سخنانی گفت: مردمان این خطه از میرمهنا، تا چهار دوره مبارزه با روباه پیر انگلیس، تا مشروطه‌ای که همیشه مشروعه ماند و مجتهد اهرمی را پس از به توپ بستن خانه و تبعید به نجف، رها نکرده و گوش به فرمان زعیم خود ماندند، تا حماسه‌های دفاع مقدس مانند رشادت‌های شهیدان نادر مهدوی و علیرضا ماهینی‌ها، تا حماسه دستگیری و شکست هیمنه تفنگداران دریایی تروریست آمریکا که مقام معظم رهبری آن را عنایت خدا دانستند، دل در گرو ولایت دارند.

وی ادامه داد: نهاد دین و تبیین در این استان، با توجه به ظرفیت تأثیر در پهنه کشور‌های حاشیه خلیج فاس، نیاز به عنایت بیشتر در جهت تقویت و صدور گفتمانی تمدنی انقلاب اسلامی دارد.

حجت‌الاسلام قادری با بیان اینکه زیرساخت‌های پشتیبان فرهنگ به شدت دچار ضعف هستند، افزود: خانه‌های عالم که کمتر از یک پنجم مساجد دارای زیرساخت برای تسهیل مهاجرت معکوس مبلغین هستند و یک پنجم مساجد استان دارای امام جماعت روحانی بوده و ادامه این روحیه مقاومت، نیازمند به حضور راهبرانی حداقل در تمام پایگاه‌های تبلیغی رسمی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با تأکید بر لزوم ترویج تاریخچه مقاومت و روایت آن در قالب‌های مختلفی همچون موزه مقاومت و استکبارستیزی، گفت: تألیف آثار پیشرو فرهنگی و مصنوعات فرهنگی ترویجی و از همه مهمتر گردشگری مقاومت بالی برای اوج‌گیری کلیدواژه استکبارستیزی و صدور گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه راهبردی خلیج فارس بوده، که متأسفانه کمتر دیده شده است.

وی با تقدیر از حمایت پدرانه آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده، ولی فقیه در استان از نهاد‌های متولی دین و تبیین، اضافه کرد: کم لطفی‌ها و بی مهری‌ها در تخصیص اعتبارات به این نهادها، باعث نقش‌آفرینی حداقلی شده و این موجب حسرت است که کمتر استانی اسناد بالادستی، نظام مسائل و نقشه جامع برنامه‌ریزی فرهنگی مانند آنچه در بوشهر طراحی شده را به خود دیده است، اما در مقام اجرا به خاطر محدودیت منابع فرهنگی، فرصت اجرا و تجلی نیافته است.

حجت‌الاسلام قادری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درصد بسیار جزئی اختصاص اعتبارات مسئولیت اجتماعی صنعت استان به مقوله فرهنگ که سهم فرهنگ دینی در این ردیف تقریبا صفر است، خطاب به آیت‌الله رئیسی ابراز داشت: دگرگونی‌های جمعیتی و فرهنگی ناشی از حضور صنعت در زیست‌بوم‌های ۱۸ گانه فرهنگی استان کاملا محسوس بوده و حل این معضل، عنایت ویژه جنابعالی را می‌طلبد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه بوشهر در سایه وحدت و همدلی در مسیر پیشرفت قرار دارد، افزود: روحانیت به عنوان حلقه میانی و واسط حکمرانی و مردم، زمانی که ولنگاری فرهنگی خصوصا در مقولاتی مثل عفاف جامعه، محرومیت و تبعیض، اقتصاد و به ویژه اوضاع معیشت اقشار کم برخوردار را می‌بیند، احساس مسئولیت می‌کند.

وی در خاتمه سخنان خود روحانیت را «متولی اصیل تبیین» عنوان کرد و افزود: لازم است این قشر، بیش و پیش از همه در جریان دستاورد‌های دولت مردمی و جهت‌گیری‌های عدالت‌محور آن باشد تا با امیدآفرینی، لبیک‌گوی فرمان جهاد تبیین، ولی امر مسلمین جهان باشد.

/انتهای پیام

ارسال نظرات