خبرهای داغ:
استاندار گلستان:

سواد تقریب بین مذاهب و تجربه‌نگاری تقریبی ضرورت جامعه است/تمدن‌ نوین اسلامی با وحدت مسلمانان شکل می‌گیرد

علی محمد زنگانه گفت: یکی از موضوعات اساسی که در گام دوم انقلاب اسلامی برآن تاکید شده تمدن‌سازی نوین اسلامی است که جز از طریق وحدت شیعه و سنی امکانپذیر نخواهد بود.
کد خبر: ۹۴۹۲۷۵۲
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱

اتحاد کشورهای اسلامی موجب شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی خواهد شد/تمدن‌ نوین اسلامی با وحدت مسلمانان شکل می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان، علی‌محمد زنگانه  در آغاز به‌کار دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی اظهارکرد: تلاش ما ارتقای علمی، تقویت سواد تقریب مذهبی و تحقق عملی اتحاد است و امیدواریم با برگزاری این اجلاس منطقه‌ای به میزبانی گلستان، گامی موثر در مسیر اجرایی منویات مقام معظم رهبری برداریم.ظرفیت گلستان در وحدت اقوام نمونه و الگویی برای جهان اسلام است

استاندار گلستان وحدت اقوام و مذاهب اسلامی در این استان را مثال‌زدنی و بی‌نظیر توصیف کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای کنگره ۴ هزار شهید گلستان وحدت شیعه و سنی را در این استان مثال‌زدنی توصیف کردند و ما امروز وظیفه داریم تا از این سرمایه بزرگ حفاظت و حراست کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بیانات مقام معظم رهبری توجه به اتحاد، انسجام و وحدت مشهود است و ایشان تأکید دارند که بالاترین درجه اتحاد هم افزایی ملت‌ها و کشورهای اسلامی است و اتحاد همه کشورهای اسلامی موجب شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی خواهد شد.

زنگانه بیان کرد: تقریب مذاهب کلید اصلی ایجاد تمدن نوین اسلامی است و برای دستیابی به این اهداف والا باید مداخلات عالمانه و متکی به برنامه‌های دانش‌محور داشته باشیم.

وی ادامه داد: راهکارهای علمی و عملی برای تقویت وحدت شیعه و سنی و حفظ آن به عنوان یک رویکرد اساسی در جمهوری اسلامی مطرح است و باید برای تحقق آن علما و نخبگان مذاهب اسلامی نقش‌آفرینی موثری داشته باشند.

استاندار گلستان با بیان اینکه دشمنان به دنبال خاورمیانه‌ای همراه با جنگ و تحجر هستند و تخصص آنان ایجاد اختلاف بین مسلمانان است، اظهارکرد: دشمن در حالی چنین راهبرد شومی را دنبال می‌کند که شیعه و سنی از قرن‌های گذشته تا کنون بدون کمترین مسئله‌ای در کنار هم زندگی می‌کنند.

زنگانه در پایان تصریح کرد: در این رویداد ارزشمند به دنبال ارتقاء علمی جایگاه سواد تقریب بین مذاهب، دستیابی به راهکار علمی برای تحقق عملی تقریب مذاهب اسلامی، بسط و گسترش فرهنگ تقریب و تجربه‌نگاری در حوزه تقریب است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار